اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک وکیل انگلیسی دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی شد

«کریم خان» 50 ساله به عنوان دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی و جانشین «فاتو بنسودا» دادستان پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی که تحت فشار استعفا کرد، انتخاب شد.

یک وکیل انگلیسی دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وکیل باسابقه انگلیسی به عنوان دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی انتخاب شد. «کریم خان» ۵۰ ساله در حال حاضر ریاست تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات جنگی انجام شده به دست گروه تروریستی در عراق را برعهده دارد.  

به گزارش «بی‌بی‌سی»، دیوان کیفری بین‌المللی تنها نهاد دائمی است که جنایت علیه بشریت را بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش، خان توانست در دور دوم رای‌گیری ۷۲ رای از ۱۲۳ رای را تصاحب کند و به این ترتیب کار خود را در دادگاه لاهه از ماه ژوئن آغاز خواهد کرد.

او توانست رقبای خود از ایرلند، ایتالیا و اسپانیا را کنار بزند. وی سومین دادستان ارشد در تاریخ ۱۸ ساله دیوان کیفری بین‌المللی است که قرار است جانشین «فاتو بنسودا» شود. 

پیشتر بنسودا، دادستان دیوان لاهه که طرح تعقیب قضائی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کرد، در پی فشارهای تل‌آویو از سمت خود استعفا داد.

وی که قرار است در ماه ژوئن از سمت خود کنار برود، نه سال را در «یکی از چالشی‌ترین شغل‌های» دیوان کیفری بین‌المللی گذراند و در آخرین اقدام خود پرونده تحقیقات درباره جنایات صهیونیست‌ها را پیش برد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی - که هیچکدام عضو دیوان لاهه نیستند - طی دو سال گذشته به شدت با تلاش‌های بنسودا برای تحقیقات درخصوص جنایات علیه مردم فلسطین مخالفت کرده و به او فشار آورده بودند.

پیش از این، وبگاه آکسیوس به نقل از مقام‌های صهیونیست گزارش داد، تل‌آویو از سفرای خود خواست که از متحدانشان بخواهند به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای عدم پیگیری تحقیقات درباره جنایات این رژیم فشار بیاورند. (جزئیات بیشتر)

روزنامه «هاآرتص» تیرماه امسال فهرستی از افرادی را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه احتمال محکوم شدنشان وجود داشت، منتشر کرد.

هاآرتص نام برخی از مسئولان کنونی و پیشین صهیونیستی در این فهرست را افشا کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی، «موشه یعلون» و «نفتالی بنت» و «آویگدور لیبرمن» وزرای جنگ پیشین، «یورام کوهن» رئیس پیشین شاباک و «نداف آرگامان» رئیس کنونی شاباک، «گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد کل ارتش، «آویو کوخاوی» رئیس کنونی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول