اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در کردستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک تن و 120 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبظ شده است.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در کردستان

فرامرز شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: مقابله مواد مخدر یکی از اولویت‌های کاری و ماموریت‌های نیروی انتظامی است و همان‌گونه که در سال 99 ماموریت‌های بسیاری در مبارزه با این مسئله انجام شده در سال 1400 نیز این ماموریت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توام تمام و با به کارگیری تمام امکانات درون و برون سازمانی با این پدیده شوم مقابله خواهیم کرد و در این راستا نیز طرح‌های مختلفی را به صورت روزانه اجرا کرده و با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان نیز که موجب نارضایتی مردم شده‌اند به شدت برخورد می‌کنیم.

کشف و ضبط مواد مخدر درکردستان 14 درصد افزایش داشته است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک تن و 120 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان حدود 14 درصد افزایش داشته است.

شاکری یادآور شد: همچنین در بحث جمع‌آوری معتادان که یکی از برنامه‌های مستمر نیروی انتظامی است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی طی سال‌جاری اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در بازه 10 ماهه منتهی به دی ماه 957 معتاد در سطح استان دستگیر شده که پس از تست کرونا در صورت مثبت بودن به بیمارستان و در صورت منفی بودن تست به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده شده‌اند و در این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد دستگیری معتادان را داشته‌ایم.

3136 فرد مرتبط با مواد مخدر دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: در این مدت 3 هزار و 136 نفر مرتبط با بحث مواد مخدر اعم از خرده فروش، توزیع کننده و قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شده‌اند و 133 دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین، سبک و موتورسیکلت مربوط به این افراد نیز توقیف شده است.

شاکری اظهار کرد: در این بازه 10 ماهه یک‌هزار و 462 طرح مختلف نیز در راستای مقابله با مواد مخدر در کردستان به اجرا درآمده که طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز، طرح کنترل محورهای مواصلاتی، طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و طرح پاکسازی پیرامون مراکز علمی، آموزشی، دانشگاهی و ورزشی از مهمترین این طرح‌ها بوده است.

اجرای طرح مقابله با مواد مخدر در کردستان رشد 8 درصدی داشته است

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مقابله با مواد مخدر در 10 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است، افزود: بیشتر افرادی که در این رابطه دستگیر شده‌اند اهل همین استان هستند و این مسئله جای نگرانی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: وقتی میزان کشفیات افزایش می‌یابد این نشان می دهد که متاسفانه مصرف‌کننده نیز در کنار آن وجود داشته و همین امر وظیفه پلیس مبارزه با مواد مخدر را در راستای مقابله با این پدیده شوم دوچندان می‌کند.

شاکری یکی از بزرگترین مشکلات حوزه مقابله با مواد مخدر را نقش قانون برخورد با متخلفان دانست و یادآور شد: متاسفانه شاهد هستیم پس از دستگیری این افراد قضات برابر قانون مجبور صدور قرار می‌شوند که بلافاصله وثیقه مورد نظر تامین شده و این افراد آزاد می‌شوند.

وی بیان کرد: خلا قانون در بحث برخورد با این افراد وجود دارد که از طریق نمایندگان مجلس به دنبال رفع این مشکلات هستیم و در کنار آن نیز از طریق معاونت حقوقی نیروی انتظامی پیشنهادات لازم برای برخورد با کسانی که حوزه مواد مخدر فعالیت دارند، ارائه شده است و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول