اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ناظران با رعایت انصاف حواشی راهپیمایی اصفهان را پیگیری می‌کنند/ اصرار دست‌جمعی بر محاکمه، آدرس اشتباه مسؤولان در مقابل عملکردشان

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: اینکه حالا از رئیس دفتر رئیس جمهوری گرفته تا معاون اول و معاون حقوقی و همه پاستورنشینان، امورات و وظایف خود را رها کرده و خواهان محاکمه شعاردهندگان هستند، در واقع آدرس اشتباهی دادن در مسیر پاسخگویی در مقابل عملکرد خودشان است.

ناظران با رعایت انصاف حواشی راهپیمایی اصفهان را پیگیری می‌کنند/ اصرار دست‌جمعی بر محاکمه، آدرس اشتباه مسؤولان در مقابل عملکردشان

سیدمسعود خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از ابعاد مختلف دارای اهمیت ویژه است؛ این رویداد تاریخی از آن حیث برای ملت‌‌های مسلمان و مستضعفان جهان حائز اهمیت زیادی است که مردم عادی کوچه و خیابان بدون ابزارهای نظامی و حتی رسانه‌ای، با تکیه بر رهنمودهای امام خمینی(ره)، توانستند یک نظام سلطه و خفقان را سرنگون کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: جهان شاهد بود که پس از آن، در نقاط مختلف کره زمین، انقلاب ما الگوی بسیاری از آزادی خواهان و مستضعفین در مبارزه با ظلم و ستم شد؛ بنابراین هر ساله نه تنها این پیروزی را جشن گرفته و گرامی می‌داریم، بلکه پیام زنده بودن ندای استقلال طلبی و آزادی خواهی را به سرتاسر عالم مخابره کرده و پرچم مبارزه با ظلم و بی عدالتی را برافراشته نگه می‌داریم.

وی تصریح کرد: نفس حضور مردم در راهپیمایی‌‌ها به عنوان نماد همراهی ملت و دلبستگی به حکومت اسلامی، یکی از عوامل مهم بازدارنده توطئه بدخواهان انقلاب است؛ دشمنان هم همراهی و اعتقاد مردم به نظام و انقلاب را در این مناسبت‌‌ها ارزیابی می‌کنند. 

خاتمی در خصوص راهپیمایی خودرویی و موتوری مردم در روز ۲۲ بهمن، گفت: امسال هم متأثر از شرایط کرونایی جامعه، راهپیمایی روز ۲۲ بهمن علی‌رغم همه سختی‌هایی که بابت برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها وجود داشت، با موفقیت کامل و با حضور پرشور مردم عزیز در سراسر کشور برگزار شد و باردیگر خاری در چشم دشمنان این نظام و انقلاب شد. 

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به حاشیه‌ای بودن اتفاقات رخ داده در راهپیمایی موتوری اصفهان گفت: همان طور که گفتیم این موارد حاشیه است، پس نباید اجازه دهیم حاشیه بر متن غلبه پیدا کند و چنین اتفاق ناشایستی که توسط عده محدودی از جوانان از سر احساسات صورت گرفته، چنان حرکت عظیم و حماسی مردم را در راهپیمایی امسال، کمرنگ کرده و یا خدشه‌دار کند.

وی تصریح کرد: قطعا این اتفاق با هر شکل و انگیزه‌ای، محکوم و مذموم است و نهادهای امنیتی و نظارتی هم که مأمور پیگیری این ماجرا شده‌اند به درستی، در کمال بی‌طرفی و رعایت انصاف با موضوع برخورد خواهند کرد، ولی باید به یک مسأله مهم و نکته ظریف دیگر نیز توجه داشته باشند.

خاتمی ادامه داد: باید دید چرا مشابه این اتفاق در سال ۹۶ و ۹۸ هم در اصفهان تکرار شد و مجموعه مدیریت اجرایی استان هیچ وقت پاسخگوی نحوه مدیریت خود در این زمینه نبوده است؛ آن چه که مسلم است این روزها مردم دلِ خوشی از مدیریت اقتصادی کشور و کشمکش‌ بر سر تحریم‌‌ها ندارند و رادیکال شدن فضای سیاسی و نگاه‌های امنیتی، دردی از شهروندان دوا نمی‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: اینکه حالا از رئیس دفتر رئیس‌جمهور گرفته تا معاون اول و معاون حقوقی و همه پاستورنشینان، امورات و وظایف خود را رها کرده و خواهان محاکمه شعاردهندگان هستند، در واقع آدرس اشتباهی دادن در مسیر پاسخگویی در مقابل عملکرد خودشان است.

وی تصریح کرد: آقایان مسؤول در طول ۸ سال مسؤولیت خود به این فضای دشنام‌‌های سیاسی با عباراتی چون «بی‌شناسنامه» و «بروید به جهنم» دامن زدند و به نوعی باد کاشتند که اکنون طوفان درو می‌کنند.

خاتمی خاطرنشان کرد: در نهایت به تاسی از امام راحل (ره) که فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و همان‌طور که رئیس‌جمهور نیز چندی پیش با رصد انتقادات مردم از دولت عنوان کرده بود که «واشنگتن دی‌سی و کاخ سفید» جایی است که مردم لعن و نفرین خود را به آن حواله کنند، شعار مرگ بر آمریکا را محوری‌ترین اصل برائت سیاسی می‌دانم، اما آنچه مهم است دادن فضای لازم به منتقدان برای مطرح کردن انتقادات معقول و سازنده و پرهیز از تندرویی است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول