اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نخستین خانه کشتی گورش کشور در گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس گفت: برای نخستین بار دفتر رسمی و خانه کشتی گورش کشور امروز با حضور مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین خانه کشتی گورش کشور در گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الله یوسفی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و هیات‌های ورزشی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: نخستین دفتر رسمی و خانه کشتی گورش کشور امروز با حضور مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، مسوولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری سابق به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ضمن تقدیر از فرماندار گنبدکاووس تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین و ساختمان مورد نظر با همکاری فرماندار در اختیار ما قرار داده شده برای تجهیز آن تاکنون ۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

* گنبدکاووس استعداد بسیار خوبی در حوزه کشتی گورش دارد
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به قهرمانی کشتی گورش شهرستان در مسابقات ملی و مسابقات جهانی آسیا خاطرنشان کرد: گنبدکاووس استعداد بسیار خوبی در حوزه کشتی گورش دارد و بیشتر قهرمانان این رشته مانند آقایان پهلوان‌زاده، سخاوی، قجقی از گنبدکاووس و بخش مرزی اینچه‌برون بوده و بنا داریم خانه کشتی گورش را با تمام تجهیزات و امکانات به روز در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.
وی بیان کرد: کشتی گورش ترکمن به صورت منطقه‌ای و مشترک بین استان‌های گلستان و خراسان‌شمالی در فهرست آثار میراث ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده و امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی رونمایی می‌شود.
یوسفی با اشاره به افتتاح پروژه‌های ورزشی دهه فجر امسال گفت: بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی اینچه‌برون و روستای «کرند» و افتتاح خانه کشتی گورش از جمله پروژه‌های این ایام است که حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

* گنبدکاووس پایتخت والیبال و والیبال نشسته کشور
وی درباره پروژه های نیمه تمام ورزشی شهرستان بیان کرد: مهمترین پروژه نیمه تمام شهرستان که از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده خانه والیبال شهرستان است که امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن تخصیص یافته و برای تکمیل این پروژه به حدود ۳ میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: شهرستان گنبدکاووس پایتخت والیبال و والیبال نشسته کشور است و ما از مسوولان کشوری تقاضا داریم برای تکمیل خانه والیبال اعتبارات لازم را تخصیص داده تا با بهره‌برداری از این پروژه بتوانیم استعدادهای خوب منطقه را برای عضویت در تیم ملی کشور پرورش دهیم.
وی گفت: برای تمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شهرستان حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به قدمت و اصالت کشتی گورش در قوم ترکمن این کشتی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت ملی شد.
احمد تجری گفت: امروز با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول