اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

گازرسانی به همه روستاهای لرستان تا سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: از لحاظ تعداد روستای گاز رسانی شده بر اساس آمار نهایی شرکت ملی گاز ایران، لرستان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، همچنین رتبه امسال استان به لحاظ تعداد روستای گازرسانی سوم است و امیدواریم تمام روستاهای لرستان تا سال ۱۴۰۱ از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

گازرسانی به همه روستاهای لرستان تا سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کرم گودرزی در نشست مجازی با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد وضع گازرسانی به شهرستان چگنی به خصوص بخش شاهیوند عنوان کرد: ۱۹۵ روستای واجد شرایط گازرسانی در شهرستان چگنی داریم که از این تعداد ۱۳۳ روستا گاز رسانی انجام  شده است، ۵۴ روستای دیگر که عمده آنها صعب‌العبور و در بخش شاهیوند هستند در حال گازرسانی است، ۸ روستا باقیمانده نیز در حال مطالعه انتخاب پیمانکار است.

وی افزود: برنامه ما این است که تا پایان سال به همه روستاهای شهرستان چگنی حتما گازرسانی انجام شود، اما این قول را می‌دهیم که بتوانیم ۵۴ روستا را در هفته دولت سال آینده گازرسانی انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در خصوص ضریب نفوذ گازرسانی نیز توضیح داد: ضریب نفوذ گازرسانی شهری ۹۹.۹ درصد و در روستایی ۹۱.۲ درصد است، از ۲۵ شهر استان تنها شهر شول آباد گاز رسانی انجام نشده است.

گودرزی گفت: پروژه گازرسانی شول آباد از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و امیدواریم بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 وی بیان کرد: شرکت گاز لرستان از لحاظ تعداد روستای گاز رسانی شده بر اساس آمار نهایی شرکت ملی گاز ایران  رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، همچنین رتبه امسال استان به لحاظ تعداد روستای گازرسانی سوم است، امیدواریم تمام روستاهای لرستان تا سال ۱۴۰۱ از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر استفاده برخی روستاییان از درختان برای تهیه سوخت مورد نیاز گفت: یکی از اهداف شرکت گاز حفظ محیط زیست به خصوص در مناطق زاگرس نشین است، از طرفی ما مسیرهایی را که برای انتقال گاز انتخاب می‌کنیم حفاظت از محیط زیست را در نظر داریم زیرا معتقد هستیم که درختان بلوط به عنوان میراث ارزشمند باید حفظ شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول