اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت کرونا در بندرماهشهر زرد اعلام شد/ اعمال محدودیت‌های جدید از هفته آینده

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: وضعیت کرونا در ماهشهر زرد شده که بر همین اساس از هفته آینده تالارها، کافی شاپ‌ها، استخر‌ها و مراکز بازی در این شهرستان تعطیل می‌شوند.

وضعیت کرونا در بندرماهشهر زرد اعلام شد/ اعمال محدودیت‌های جدید از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، محمد شنبدی رئیس مرکز بهداشت ماهشهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کرونا در ماهشهر زرد اعلام شده که بر همین اساس از روز شنبه ۲۵ بهمن تمامی تالارها، استخرها، نمایشگاه‌های دائمی و تخصصی، مراکز بازی،کافی‌شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها تعطیل‌می‌شوند و رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: مراسم نماز جمعه نیز ضرورت دارد در شرایط زرد با ۵۰ درصد ظرفیت و نماز جماعت در فضای آزاد با حداکثر ۵۰ نفر و در فضای بسته با حداکثر ۳۰ نفر برگزار شود.

شنبدی تاکید کرد: برگزاری مراسم‌های ترحیم و عروسی در فضای بسته با حضور بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

وی ادامه داد: تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع است و خودرو‌هایی که در این ساعات تردد می‌کنند، از سوی پلیس جریمه می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با اشاره به لزوم اعمال محدودیت‌ها بر حضور کارگران در محل کار عنوان کرد: مقرر شد شیفت‌های کاری  ۱۲ ساعته باشند و تا حد امکان از سرو غذا در محل کار خودداری شود همچنین اورهال‌ها غیرضروری نیز ممنوع است.

شنبدی اظهار کرد: درحال حاضر تعداد ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای شهرستان بستری بوده که هفت بیمار بدحال در بخش آی سی یو هستند.

وی مراسم‌های دورهمی و چادرنشینی را یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری در بندرماهشهر برشمرد و تاکید کرد: تجمع در چادرهای سرپوشیده بسیار خطرناک و مرگبار است و در هفته گذشته مواردی از این قبیل تجمعات، سبب آلودگی تعدادی از شهروندان به کرونا شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در پایان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ضروری دانست و گفت: متاسفانه درصد استفاده از ماسک در چند وقت اخیر در بندرماهشهر کاهش یافته و به زیر ۷۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول