اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گفتمان تغییر هوشمند در کشور نهادینه شود/ شاخص‌های آموزشی استان‌های محروم ارتقا یابد

نماینده مردم هرمزگان گفت: گفتمان تغییر هوشمند به معنای مهیا شدن برای پذیرش اتفاقاتی که حتی آن را پیش بینی نکرده‌ایم باید در کشور ایجاد و ترویج شود.

گفتمان تغییر هوشمند در کشور نهادینه شود/ شاخص‌های آموزشی استان‌های محروم ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمد آشوری‌تازیانی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از مدرسه 18 کلاسه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جزیره قشم اظهار داشت: رخدادهای جهان و وقایع کرونا زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: اقدامات باید بر اساس تحولات جهانی شکل بگیرد زیرا غفلت از آن، روند خدمتگزاری به مردم را که از آرمان‌های انقلاب به شمار می‌رود مختل می‌کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس تصریح کرد: زحمات زیادی در عرصه مدرسه‌سازی انجام شده و گزارشات و آمارها بیانگر دستاوردها بزرگ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است.

آشوری ادامه داد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در خدمات‌رسانی عرصه‌های گوناگون و زیرساختی بی‌بدیل و غیرقابل انکار است.

وی اضافه کرد: بر اساس برمبنای اصل 48 قانون اساسی عدالت در توزیع امکانات از آرمان‌های انقلاب است اما علیرغم تمامی اقدامات ارزنده صورت گرفته، هرمزگان و دیگر استان‌های مرزی همچون سیستان و بلوچستان در شاخصه‌های آموزش و پرورش با سطح کشوری فاصله دارند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس گفت: تحقق انتظارات به حق مردم مناطق محروم از سوی دستگاه‌های مربوطه باید تسریع شود.

آشوری بیان کرد: امروز در تجربه یک ساله اخیر با کرونا کشور به سمت توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی حرکت کرده و باید پذیرای روش‌های جدید باشیم.

وی ابراز داشت: گفتمان تغییر هوشمند یعنی مهیا شدن برای پذیرش اتفاقاتی که حتی آن را پیش بینی نکرده‌ایم باید ایجاد و ترویج شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس عنوان کرد: تقویت پهنای باند، زیرساخت‌های الکترونیکی و ابزار و امکانات برای دانش آموزان مناطق محروم یک ضرورت بنیادی است.

آشوری تاکید کرد: نقش سازمان نوسازی مدارس در حوزه زیرساخت‌های نرم افزاری نیازمند بازتعریف است و باید در نظر داشت که استان هرمزگان و برخی دیگر از نقاط کشور با تغییر رویکرد ناشی از کرونا در حوزه آموزشی دچار ضعف هستند.

وی تصریح کرد: تعریف جدیدی از خدمت‌رسانی باید در دستور کار قرار بگیرد و به سمتی حرکت کنیم که نظام آموزشی ما تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس خاطرنشان کرد: ساماندهی الگویی برای دسترسی به آموزش رایگان و ایجاد نقطه عظیمت به سمت حرکت‌های نوین در حوزه زیرساخت‌های آموزشی یک ضرورت است.

به گزارش فارس، آیین افتتاح مدرسه شبانه‌روزی 18 کلاسه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتبار 190 میلیارد ریال و سه هزار و 415 مترمربع زیربنا با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار هرمزگان، جمعی از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول