اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سعید سرکار:محصولات ایرانی نانو به ۴۵ کشور دنیا صادر می شود

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: محصولات ایرانی در حوزه نانو به ۴۵ کشور مختلف دنیا از جمله کشورهای پیشرفته صادر می شود.

سعید سرکار:محصولات ایرانی نانو به ۴۵ کشور دنیا صادر می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور در ویژه برنامه شبکه سه سیما به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سازمان ملل به تازگی در گزارشی یادآور شده، ایران سومین کشور دنیا بود که نانوتکنولوژی را سیاست گذاری و برنامه های آن را آغاز کرد؛ آمریکا سال ۲۰۰۰ میلادی، چین ۲۰۰۱ و ایران در سال ۲۰۰۲ میلادی فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرد؛ این در حالیست که کشورهای اروپایی فعالیت خود در حوزه نانوتکنولوژی را در سال ۲۰۰۴ شروع کردند.

دبیرستادویژه توسعه فناوری نانو افزود: پس از چین، آمریکا و هند، ایران در مقام چهارم دنیا، جلوتر از ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی قرار دارد و سه سال است که توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

سرکار ادامه داد: به شرط حمایت های مورد نیاز، رتبه ایران در علم نانو تغییر خواهد کرد و به جایگاه بهتری خواهد رسید، سرمایه اصلی که حضور جوانان است برای پیشرفت فراهم است.

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به مهاجرت معکوس یادآور شد: ۱۵۰۰ نخبه که در بهترین دانشگاه های ایران تحصیل کرده بودند، به کشور بازگشتند و در این حوزه علم نانو مشغول به کار شدند.

سرکار افزود: ۴۵ محصول نانوی ایرانی به کشورهای پیشرفته دنیا نظیر ژاپن، کره جنوبی، استرالیا آلمان،  انگلیس، کانادا و آمریکای لاتین صادر می شود.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول