اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

قطع درختان جاده مادوان داراب در سایه بی‌توجهی به زیست‌بومی غنی

روز گذشته خبری مبنی بر قطع درختان جاده مادوان واقع در بخش فسارود داراب در فضای مجازی منتشر شد که واکنش اهالی بومی و فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

قطع درختان جاده مادوان داراب در سایه بی‌توجهی به زیست‌بومی غنی

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، روز گذشته خبری مبنی بر قطع درختان جاده مادوان واقع در بخش فسارود داراب در فضای مجازی منتشر شد که واکنش بسیاری از اهالی بومی و فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

بخش فسارود با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی شاخصی نظیر تنگ‌رغز و چشمه گلابی، بر زیبایی‌های چشمگیر شهرستان داراب می‌افزاید و جاده روستای مادوان با درختان تناور و سایه‌گستر، بخشی از زیبایی‌های فسارود است.

علت قطع این درختان را خشک شدن شاخه‌های آنها ذکر کرده‌اند که در صورت صحت این امر، باز هم قطع شاخه‌ها با این حجم زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد و لطمه جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد می‌کند.

حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

به دنبال این رخداد، امام جمعه و فرماندار ویژه داراب در محل درختان جاده مادوان حاصر شده و دستور توقف کار و توقیف درختان بریده شده صادر شد.

فرماندار ویژه داراب بیان داشت: حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه ای انسانی و ملی است و ما اجازه نخواهیم داد که به بهانه های مختلف، این درختان تنومند و زیبا را قلع و قمع کنند.

اصغر فرودی ضمن تشکر از اطلاع رسانی به موقع و حساسیت مردم نسبت به منابع طبیعی اظهار نمود: با قطع درختان حتی درختان خشک به این شیوه مخالف هستیم و احیا و آبیاری درختان باید به موقع انجام شود تا دیگر شاهد خشک شدن درختان تنومند این منطقه نباشیم.

وی بیان داشت: در اولین فرصت جلسه ای جهت بررسی این موضوع و اخذ تصمیمات لازم با حضور ایستگاه تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و دستگاه های مرتبط برگزار خواهیم کرد.

ایستگاه تحقیقات حسن آباد داراب نیز در خصوص قطع درختان جاده مادوان، اطلاعیه‌ای ارائه نمود:
 
با هماهنگی‌ به عمل آمده با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس، با توجه به اینکه درختان خشک اکالیپتوس این اداره  خطر جانی در اثر سقوط و یا آتش‌سوزی در بر دارند بنابراین مقرر شد درختان خشک بریده شوند و از محدوده اداره خارج گردند.

 تمام تلاشمان این است که زیبایی فضای سبز با درختان زیبا، تنومند و کهن موجود حفظ شود و هیچ گونه برگ سبزی از درختان موجود جدا نشود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول