اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برداشت مرکبات در گیلان 10 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان برداشت مرکبات در گیلان خبر داد و گفت: باغداران ۱۰ درصد نسبت به سال پیش بیشتر مرکبات برداشت کرده‌اند.

برداشت مرکبات در گیلان 10 درصد افزایش یافت

مسعود الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از پایان برشدات مرکبات در گیلان خبر داد و اظهار کرد: کشاورزان گیلانی امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر مرکبات برداشت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مرکبات برداشت‌شده در باغات گیلان پرتقال بوده، افزود: ۹۰ درصد ارقام مرکبات باغ‌های گیلان پرتقال از نوع تامسون خونی و محلی، پنج درصد نارنگی و بقیه نیز سایر مرکبات شامل نارنج، گریپ‌فروت، دارابی ، بالنگ و لیمو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در گیلان مشغول هستند، گفت: ۱۱ هزار و ۱۶۳ هکتار از زمین‌های استان به باغ مرکبات اختصاص دارد.

الماسی با بیان اینکه شرق گیلان باغات مرکبات بیشتری نسبت به غرب استان دارد، افزود: بیشترین باغ‌های مرکبات استان گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود است.

وی بر لزوم تغذیه باغات و همچنین آفات کشی در آن از سوی کشاورزان تأکید کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند بعد از برداشت محصول درزمینهٔ تغذیه باغات و مبارزه با آفات مرکبات به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول