اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستاوردی دیگر در حوزه محتوای آنلاین؛ افزودن امکانات جدید نرم‌افزاری به تلویزیون‎ها

یک شرکت خلاق با تولید محصولات خود بسیاری از امکانات تلفن همراه را به تلویزیون‌های هوشمند و غیرهوشمند منتقل کرده است.

دستاوردی دیگر در حوزه محتوای آنلاین؛ افزودن امکانات جدید نرم‌افزاری به تلویزیون‎ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سیدرضا سجادی مدیرعامل شرکت خلاق فناوری و تدبیر هومان، گفت: این شرکت در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشغول به فعالیت است. در حوزه نرم‌افزاری یک پلتفرم به نام «هوما» را تولید کرده‌ایم که مانند یک سیستم عامل، عمل می‌کند.

وی ادامه داد: «هوما» بر روی  تی وی باکس‌ها، پیاده می‌شود که دستگاه‌هایی هستند از طریق اتصال به تلویزیون‌ها، اکثر قابلیت‌های تلویزیون هوشمند را به تلویزیون غیرهوشمند شما اضافه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خلاق فناوری و تدبیر هومان، در ادامه افزود: این نرم‌افزار هم بر روی تی وی باکس‌های تولید این شرکت نصب می‌شود و هم بر روی تجهیزات دیگر شرکت‌ها. کاربر می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار و تی وی باکس‌ها، انواع محتوا و برنامه‌ها مانند آشپزی، کتاب صوتی، امکان خرید آنلاین و امکان سرچ را بر روی تلویزیون خانگی خود داشته باشد.

سجادی ضمن توضیح فعالیت‌های فناورانه صورت گرفته در این شرکت خلاق، گفت: یک دستیار صوتی نیز برای این نرم‌افزار فعال شده است که شما با دستور دادن به آن مثلاً می‌توانید جدیدترین فیلم‌های نماوا، یا خلاصه یک بازی فوتبال را سرچ و تماشا کنید. استقبال از این نرم‌افزار از ابتدای سال جاری بسیار خوب بوده است. در حال حاضر این نرم‌افزار بر روی تلویزیون‌های هوشمند نیز قابل اجرا است.

این فعال صنایع نرم و خلاق همچنین بیان کرد: در حال مذاکره با برندهای داخلی تولید کننده تلویزیون هستیم تا از ابتدا، نرم‌افزار هوما را روی تلویزیون‌های تولید شده توسط آنها نصب کنیم. خدمات ارائه شده توسط این شرکت برای کاربر نهایی رایگان است و این شرکت خلاق، هزینه این خدمت را از شرکت‌های مانند نماوا، که محتوای برخط ارائه می‌کنند، دریافت می‌کند.

به گفته وی، بسترهای ارائه محتوا در کشور ما نیز همگام با دیگر کشورهای در حال توسعه و تغییر و تحول است. شرکت‌های خلاق نیز می‌توانند با مشارکت در تولید محتوا و یا ارائه محتوا و ایجاد امکانات فناورانه، نقشی کلیدی در این حوزه ایفا کنند. این نرم‌افزار به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از یک دستگاه تی وی باکس و اتصال آن به تلویزیون خود، بسیاری از کارهای را که با گوشی تلفن همراه خود انجام میدهد، را به وسیله تلوزیون انجام دهد و محتوا دلخواه خود را نیز دریافت کند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول