اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جذب ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور/ بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ تا یکشنبه آماده می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ما ۴.۹ میلیارد دلار امسال جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم و‌ این در شرایطی است که بیشترین فشارها بر کشور وارد شده و تلاش می‌کنند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

جذب ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور/ بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ تا یکشنبه آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرهاد دژپسند در جلسه ظهر امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه نگاه غلط به شمال کشور باعث شده شمال کشور نتواند به پیشرفت مدنظر برسد.

وی ادامه داد: در شمال کشور با وجود ظاهر برخوردار از نابرخورداری بالایی رنج می‌برد و زمانی که به استان‌های شمالی سفر می‌کنیم و نمی‌توانیم کمک‌هایی را داشته باشیم طبیعتا نمی‌توانیم نقش توسعه شمال کشور را در کل کشور شاهد باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نکته قابل توجه شمال کشور ظرفیت گردشگری است که می‌تواند واردات ارز بالایی داشته باشد و شمال کشور می‌تواند از این نظر کاملا مستقل در کسب درآمد شود.

دژپسند تاکید کرد: از کنار این ساحل می‌توانیم درآمد بالایی برای استان‌های شمالی داشته باشیم و درآمدهای پایدار را شکل دهیم اما با وجو‌د اینکه شمال کشور از مواهب الهی برخوردار هستند از تخصیص منابع نابرخوردار هستند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش داریم لایحه اصلاحی بودجه سال آینده تا یکشنبه آینده نهایی شده و به مجلس برای تصویب ارائه دهیم.

* باید گلستان به سمت توسعه گردشگری سلامت پیش برود

وی اضافه کرد: خیلی تلاش کردیم در طول هشت سال گذشته تخصیص منابع برای شمال کشور‌ ویژه دیده شود اما آثار این عدم توجه‌ها در درآمد سرانه‌ای پایین مردم استان دیده می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم نگاه ویژه سرمایه‌گذاران برای ایجاد موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری بیان کرد: در سرمایه‌گذاری داخلی و‌ خارجی باید کاری کنیم که بخش خصوصی به سمت ما بیاید تا شاهد رشد سرمایه‌گذاری باشیم.

دژپسند گفت: ما ۴.۹ میلیارد دلار امسال جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم و‌ این در شرایطی است که بیشترین فشارها بر کشور وارد شده و تلاش می‌کنند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

وی تاکید کرد: گلستان ظرفیت بالایی برای گردشگری سلامت دارد و باید گلستان به سمت توسعه گردشگری سلامت پیش برود.

* صنعت مرغ کشور مدیون استان‌های شمالی است/ تمام توانم را برای توسعه هر 3 استان شمالی انجام خواهم داد

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: صنعت مرغ کشور مدیون استان‌های شمالی است و استان‌های شمالی می‌توانند با همپوشانی ظرفیت‌ها، بسیاری از نیازهای کشور را تامین کنند و از سوی دیگر استقلال اقتصادی پیدا کنند.

دژپسند بیان کرد: دولت و بخش خصوصی دو بال توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت هستند و بخش خصوصی نمی‌تواند خود را جدای از دولت بداند.

وی افزود: برایم بین گلستان، مازندران و گیلان هیچ تفاوتی ندارد و من تمام توانم را برای توسعه هر سه استان شمالی انجام خواهم داد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/س/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول