اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بهره‌برداری از ۷۱ پروژه برق رسانی در خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: طی دهه فجر امسال ۷۱ پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری رسید

بهره‌برداری از ۷۱ پروژه برق رسانی در خراسان شمالی

علیرضا صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: از پروژه‌های افتتاح‌شده در دهه فجر امسال ۸ پروژه برق‌رسانی در شهرستان بجنورد، ۱۱ پروژه در شهرستان شیروان، ۹ پروژه در شهرستان اسفراین، ۶ پروژه در شهرستان مانه‌وسملقان، ۱۲ پروژه در شهرستان جاجرم، ۹ پروژه در شهرستان گرمه، ۸ پروژه در شهرستان فاروج و ۸ پروژه برق‌رسانی در شهرستان رازوجرگلان بوده است.

وی تصریح کرد: در اولین روز آغاز دهه فجر واحد شماره سه بخار نیروگاه شیروان افتتاح و بهره‌برداری شد که ظرفیت استان به یک هزار و ۴۳۴ مگاوات افزایش یافت و جایگاه استان به لحاظ ظرفیت نیروگاهی از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۸ ارتقا پیدا کرد که امیدواریم که در سنوات آتی با بهره‌برداری از سایر واحدها جایگاه استان تا رتبه ۱۵ ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی بابیان اینکه با اجرای طرح امید از اول آبان ماه ۹۹ در استان مشترکان به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند، اظهار کرد:  ۱۰۱ هزار و ۹۸۹ مشترک خانگی استان مبلغ برق مصرفی آن‌ها صد در صد بخشیده شد. 

وی اضافه کرد: ۲۷ درصد از مشترکان خانگی شهری و ۴۵ درصد از مشترکان خانگی روستایی مشمول بخشودگی برق قرار گرفتند.

صبوری گفت: همچنین ۵۹ درصد از مشترکان خانگی شهری و ۴۹ درصد از مشترکان خانگی روستایی خوش مصرف و ۱۴ درصد از مشترکان خانگی شهری و ۶ درصد از مشترکان خانگی روستایی پرمصرف هستند.

وی افزود: درمجموع ۳۷۴ هزار مشترک برق در استان وجود دارد و پیک مصرف برق با احتساب تمام صنایع بزرگ و تمام مشترکان در بخش توزیع ۴۲۰ مگاوات میزان مصرف برق استان است و ظرفیت تولید ما سه و نیم تا چهار برابر بیشتر از نیاز مصرف استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص مطالبات شرکت برق نیز تصریح کرد:درمجموع مطالبات شرکت برق از تمام مشترکان ۳۱ میلیارد تومان است که بیشترین میزان مطالبات مربوط به صنایع بزرگ، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان است.

صبوری افزود: در حال حاضر وضعیت پرداخت قبوض برق در بخش خانگی ۹۵ درصد است و این بخش ۱۰ درصد مطالبات معوق دارد.

وی بابیان اینکه طی دی و آذرماه تنها ۶ روز خاموشی در استان اعمال شد که بیشترین آن در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه بود، افزود: اگر مشترکان از قطع و وصل برق دچار خسارت شده‌اند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا تماس با سامانه ۱۲۱ یا ۱۵۲۱ اعلام خسارت کنند تا بعد از بررسی و تائید خسارت آن‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول