اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیشروی شعارهای ضدآمریکایی تا قلب ژاپن و آفریقا/ در گام دوم انقلاب نیازمند قدرت هوشمند هستیم

استاد دانشگاه اصفهان گفت: اگر ۴۲ سال پیش مردم ما مرگ بر آمریکا را شروع کردند، امروز نه تنها در خود آمریکا پرچمشان را آتش می‌زنند بلکه در کشوری مثل ژاپن هم روحیه ضدآمریکایی نفوذ کرده است و دیدیم که یکی از نخست وزیران این کشور با شعار ضدآمریکایی به روی کار آمد اما موفق به این کار نشد.

پیشروی شعارهای ضدآمریکایی تا قلب ژاپن و آفریقا/ در گام دوم انقلاب نیازمند قدرت هوشمند هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خرداد ماه امسال رویداد مجازی جهش با حضور سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) و با همکاری اتاق بازرگانی و ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان آغاز به کار کرد.

معاونت پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی استان اصفهان در این رویداد به سراغ صنعت‌گران، صاحبان کسب و کار‌های نوین و نخبگان صنعت در حوزه‌های گردشگری، آب و انرژی رفته و با مصاحبه‌های تخصصی با این افراد، ویدئو‌هایی را پیرامون موضوعات فعالیت خود و کارآفرینی در این حوزه‌ها تولید کرده و در اختیار داوطلبان قرار دادند که اختتامیه بخش چالش رویداد مجازی جهش و نشست دستاوردهای پنهان انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد.

محمدامین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص این جلسه اظهار داشت: نشست امروز پیرامون دستاوردهای پنهان انقلاب اسلامی بود؛ همچنین کارگروه تاریخی تحت عنوان «روشنا» داریم که به موضوعات انقلاب اسلامی و پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی اصفهان افزود: این کارگروه به شکل پژوهشی پیرامون مباحث انقلاب اسلامی می‌پردازد که به شکل مستند، کتاب و جزوه خواهد بود.

وی پیرامون کارگروه‌های شرکت‌کننده در جلسه عنوان کرد: مسؤولان پژوهشکده‌های شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان، شهید شهریاری دانشگاه اصفهان و کارگروه نانو هم در این جلسه حضور داشتند.

اختتامیه حوزه چالش رویداد مجازی جهش برگزار شد

رجبی تصریح کرد: سعی شده است این نشست یک نشست علمی باشد و کارشناس دعوت شده نیز به مباحث علمی انقلاب اسلامی بپردازد؛ همچنین اختتامیه و معرفی برگزیدگان حوزه چالش رویداد جهش هم امروز برگزار شد که از سه نفر تقدیر شد، اختتامیه حوزه فرصت و محصول‌محور جهش هم تا پایان سال برگزار خواهد شد.

محسن نصری نیز اصفهان اظهار داشت: یکی از تئوریسین‌های غربی می‌گوید که اگر در جامعه‌ای قدرت سخت و قدرت نرم ترکیب شود، به قدرت هوشمند مبدل می‌شود و به جامعه‌ای که قدرت هوشمند داشته باشد نمی‌توان خللی وارد کرد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند قدرت هوشمند هستیم، جامعه‌ای می‌تواند تمدن‌سازی کند که قدرت هوشمند داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصداق قدرت هوشمند، دانشمندان شهید هسته‌ای بودند، افزود: چون هم در مرزهای علم و تکنولوژی بودند و هم ایمان به خدا و مکتب داشتند و هر دو قدرت سخت و نرم را در خود داشتند.

نصری ابراز داشت: امروزه دشمنان در برابر ما حملاتی به قدرت سخت و نرم ما دارند که قدرت هوشمند در ما شکل نگیرد، هم علم و دانش و اقتصاد که قدرت سخت است و هم اعتقاد به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس که قدرت نرم است را مورد حمله قرار دادند.

این استاد دانشگاه اصفهان عنوان کرد: قدرت زمانی در تجمیع پول، زمانی با تهدید زمانی و گاهی با اقناع عقلی و تصرف قلبی است؛ جامعه‌ای که بتواند تصرف قلبی انجام دهد به قدرت هوشمند دست یافته است.

وی اضافه کرد: عمق نفوذ و دیپلماسی ملت و انقلاب ما در بین دولت‌ها و ملت‌های دیگر، یکی از مصداق‌های این قدرت‌ها است‌.

دیپلماسی عمومی رهبر انقلاب

نصری ادامه داد: در دیپلماسی عمومی یک حکومت با یک ملت دیگری حرف دارد، اینکه رهبر معظم انقلاب جوانان اروپا را مورد خطاب قرار می‌دهند یعنی دیپلماسی عمومی دارند که این مسأله قدرت نرم را افزایش می‌دهد‌.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: یا از طرف مقابل شخصی مثل رییس‌جمهور آمریکا که مردم ایران را تحریم کرده است، برای همان مردم تبریک عید نوروز می‌فرستد.

وی بیان داشت: منطقه‌ای که ما هستیم را برخی قلب جهان می‌دانند به این دلیل که باید برای سلطه بر جهان به این منطقه تسلط یابند.

الگوگیری مردم منطقه از انقلاب اسلامی

نصری خاطرنشان کرد: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است که به کشورهای دیگر رفته و این ملت‌های منطقه از ما الگو می‌گیرند اما خودمان نسبت به آن بی‌توجه هستیم؛ نیروهای مقاومت می‌گویند که از شهدای دفاع مقدس ما الگو می‌گیرند که با تجهیزات کمتر مقابل دشمن مسلح ایستادگی کنند.

این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه قرن جدید میلادی، قرن قدرت اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروز قلب مردم منطقه با انقلاب ایران است و در خیابان‌ها و منازلشان نشان از انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی گفت: امروز ملت ما یک به یک مدل تبدیل شده و تفکر و دیدگاه‌های آن در قلب بسیاری از مردم منطقه‌ و نه همه مردم منطقه رفته است.

نصری عنوان کرد: آمریکایی ها حدود ۷۵۰ پایگاه نظامی در سراسر دنیا دارند که بسیاری در آلمان و ایتالیا و فرانسه است که آن را رسانه‌ای نمی‌کنند و می‌توان گفت اروپا هم مستعمره آمریکا است.

پیشروی شعارهای ضدآمریکایی تا قلب ژاپن

این استاد دانشگاه اصفهان اظهار داشت: اگر ۴۲ سال پیش مردم ما مرگ بر آمریکا را شروع کردند، امروز نه تنها در خود آمریکا پرچمشان را آتش می‌زنند بلکه در کشوری مثل ژاپن هم روحیه ضدآمریکایی نفوذ کرده است و دیدیم که یکی از نخست وزیران این کشور با شعار ضدآمریکایی به روی کار آمد اما موفق به این کار نشد.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی فضایی را خلق کرد که امروز یک تحلیل‌گر آمریکایی می‌گوید آمریکا از درون پوسیده است، در همین منطقه غرب آسیا هر صحنه‌ای که آمریکا شرکت کرده شکست خورده است و طبیعی است که آمریکا به افول رود، این قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

نصری افزود: در قاره آفریقا که همیشه تحت سلطه اروپا و آمریکا بود، می‌بینیم مردمی که مسلمان هم نیستند نام شخصیت‌های ایرانی را بر فرزندان‌شان می‌گذارند‌.

برتری دانشجویان امروز نسبت به دانشجویان پیش از انقلاب

استاد دانشگاه اصفهان گفت: واقعیت جامعه ما این است که اگر کسی فضای سیاسی دانشجویی سال ۵۶ و قبل آن را بررسی و با جامعه دانشجویی امروز مقایسه کند، می‌بیند که قطعاً دانشجوی امروز چندین سر و گردن از دانشجویان آن زمان بالاتر هستند.

وی توضیح داد: در تشییع سردار شهید سلیمانی مردم ما در ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی نشان دادند که به مشکلات معترض هستند اما نمی‌گویند که چرا اسلام و قانون اساسی داریم بلکه می‌گویند چرا این اسلام و قانون اساسی پیاده و اجرا نمی‌شود.

نصری بیان کرد: یک خبرنگار آلمانی در توصیف استقبال مردم اصفهان از مقام معظم رهبری نوشت که گویی مسیح دوباره ظهور کرده است و این استقبال نه تنها در ایران و از سوی ملت ایران بلکه در کشورهای دیگر هم وجود دارد.

 تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: شخصی نقل می‌کرد هنگام سفر به هند با وجود اینکه کسی او را نمی‌شناخته است اما وقتی متوجه می‌شوند که او از ایران آمده است، استقبال باشکوهی از وی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اراده معطوف به اقتدار در این ۴۲ سال بارها رخ داده اما نتوانستیم به خوبی آن را نشان دهیم، امروز در گام دوم به قدرت سخت و نرم رسیده‌ایم اما باید به اقتدار هوشمند برسیم.

به گزارش فارس، رویداد کارآفرینی جهش با هدف ایجاد فضای ارتباطی بین دانشجویان و صنعتگران استان در حوزه‌های آب، گردشگری و انرژی در دو بخش چالش و فرصت راه‌اندازی شد که اختتامیه بخش چالش آن روز گذشته برگزار و اختتامیه بخش محصول‌محور فرصت، تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول