اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

محل دفن زباله جویبار باید تغییر کند/روزانه ۲۵ تن زباله در شهر جویبار تولید می‌شود

شهردار جویبار با اشاره به پیگیری‌های متعدد برای حل معضل زباله در شهر جویبار گفت: پیگیری‌های مختلفی برای حل معضل زباله در شهر جویبار در دستور کار قرار دارد که امیدواریم هرچه زودتر به حل این مشکل پایان دهد.

محل دفن زباله جویبار باید تغییر کند/روزانه ۲۵ تن زباله در شهر جویبار تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، زباله اصلی‌ترین معضل استان مازندران است که حل این معضل در سراسر شهرهای این استان سرسبز باتوجه به وجود جنگل، دریا و طبیعت زیبا مسکوت مانده است.

البته نمی‌توان منکر فعالیت‌ها و اقدامات برای حل این معضل طی سال‌اخیر شد اما سؤال این است برای استانی که یک سوی آن به جنگل و یک سوی آن به دریا ختم می‌شود طبیعی است دپوی زباله در هر نقطه آن عوارض جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

 

در کنار فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید زباله و طرح تفکیک زباله از مبدا اقداماتی ازجمله احداث کارخانه زباله‌سوز و کمپوست در دستور کار قرار دارد که همه چشم‌ها در انتظار اتفاقا خوب است.

براساس گزارش‌ها ۲۸ مرکز دفن زباله در شهرهای مازندران به‌صورت سنتی وجود دارد که نمی‌توان از عوارض جبران‌ناپذیر زباله بر محیط زندگی مردم چشم‌پوشی کرد.

 از موضوعاتی که گلایه شهروندان جویباری را درپی داشته، در فاصله دو کیلومتری با مرکز شهر زباله شهر جویبار دپو شده که بوی تعفن آن برای شهروندان نگرانی‌ها و مشکلات بسیاری درپی داشته است.

این موضوع توسط دادستانی و محیط زیست شهرستان جویبار پیگیری شد و با تشکیل  پرونده قضایی به استان متاسفانه با حکم برائت به نفع شهرداری  تمام شد و اما با این حکم دوباره جولان بوی شیرابه زباله مردم گرفتار کرونا زده را درگیر کرونای دیگر ناشی از دود و بوی زباله که از گاز متان تشکیل شده کرده و بی‌خیالی این موضوع همچنان جولان دارد.

 

ناصر کیایی رئیس محیط زیست شهرستان جویبار در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از این روند صدور حکم و مشکلات زیست محیطی برای شهر جویبار و روستاهای اطراف، اظهار کرد:  زباله، معضل امروز و فردا بلکه مشکلی چندین ساله است که زباله در این مکان کنونی به‌صورت سنتی دپو می‌شود.

وی به انجام پایش‌های مستمر منطقه اشاره کرد و افزود: همواره پایش‌های مستمر را در دستور کار خود داریم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جویبار بیان کرد: مشکل زباله و فاضلاب‌های شهری موجب شده از کارهای دیگر عقب بیفتیم و کارهای روزانه ما شده، پایش و دادگاه و باز هم دوباره نقطه سرخط..

همت محمدنژاد شهردار شهرستان جویبار در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در ارتباط با تغییر محل دفن زباله مکاتباتی با فرمانداری انجام شد تا این محل دفن زباله تغییر یابد.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد برای حل معضل زباله در شهر جویبار، افزود: پیگیری‌هایی با استانداری برای خرید دستگاه تبدیل به کود به مبلغ ۹ میلیارد تومان صورت گرفته که کماکان نیز ادامه دارد.

شهردار جویبار با بیان اینکه البته ۲ هزار متر زمین کنار مرکز دفن زباله را خریداری شده است، بیان کرد: روزانه ۲۵ تن زباله در شهر جویبار تولید می‌شود که ضرورت دارد در این زمینه تدبیری جدی صورت گیرد؛ چرا که در حال حاضر تمامی اقدامات همانند مُسکن است.

محمدنژاد در پایان گفت: درست است شرایط زباله درحال حاضر خوب نیست اما امیدواریم با اقدامات مختلفی که در دستور کار قرار دارد طی سال‌های آینده مشکلی به نام زباله در استان نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، حل معضل شهر جویبار که طی سال‌های گذشته زباله در این شهر به‌صورت سنتی دفن می‌شود نیازمند اهتمام مسؤولان است که امیدواریم این چشم انتظاری‌ها خیلی زود به پایان برسد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول