اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آزادسازی 42 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های مشهد از ابتدای سال تا پایان دی ماه

مدیر امور منابع آب مشهد، از آزادسازی 42 هکتار از حریم، بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در این محدوده خبر داد.

آزادسازی 42 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های مشهد از ابتدای سال تا پایان دی ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد برزویی با اشاره به اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۹ لایحه قانون رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، اظهار کرد: ۷۳ پرونده مربوط به تخلفات مرتبط با تجاوز و تصرف به حریم‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد (شهرستان‌های مشهد، چناران، طرقبه شاندیز،گل بهار، فریمان) پس از طی شدن مراحل قانونی با اخذ دستورات قضایی از دادستانی‌ها و همکاری نیروهای انتظامی توسط این امور مورد اقدام قرار گرفته است.

مدیر امور منابع آب مشهد افزود: این اقدام در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و جلوگیری از خسارات مالی و جانی در هنگام بروز سیلاب‌های احتمالی صورت گرفت. 

وی به تلاش گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های این امور و همچنین گروه‌های گشت و بازرسی در این اقدام اشاره کرد و گفت: حدود 42 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها از ابتدای سال جاری تا 30 دی ماه آزادسازی شده است.

برزویی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع  تغذیه‌کننده سفره‌های آب زیرزمینی هستند، تاکید کرد: باید از رودخانه‌ها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی برای عبور ایمن جریان آب و سیلاب‌های احتمالی فراهم باشد. 

وی گفت: اشخاص حقیقی یا حقوقی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند باید پیش از انجام معامله، استعلام لازم را از امور منابع آب شهرستان مربوطه به عمل آورند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول