اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کارکنان بهشت زهرا برای دریافت واکسن فراموش نشوند

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: کارکنان بهشت زهرا(س) نیز هم ردیف کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

کارکنان بهشت زهرا برای دریافت واکسن فراموش نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سراسری شدن تست رایگان کرونا در ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: طرح تست رایگان کرونا در ایستگاه‌های مترو یکی از اقداماتی است که به واسطه اقدام مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، مترو تهران و شرکت شهر سالم در حال انجام است و در محل گلوگاه‌های حضور مردم امکان انجام تست رایگان فراهم می‌شود تا کسانی که علامت‌دار و یا مشکوک هستند، چکاب شوند و قبل از ورود به ایستگاه وضعیت سلامتی آن‌ها از نظر کرونا چک شود. 

وی درباره هزینه‌های اجرای این طرح  گفت: هزینه‌های شرکت شهر سالم تنها در زمینه منابع انسانی است که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باید ورود به مکان‌های پر ازدحام کمتر شود و اگر قرار است کسی در این مسیرها تردد داشته باشد، تست رایگان برای آن‌ها انجام شود. به علاوه در محلات مختلف شهر تهران نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با استفاده از درمانگاه‌های ما که در اختیارشان قرار گرفته است، تست رایگان را انجام می‌دهند. 

چوبینه با تأکید بر اینکه اجرای این طرح نتایج خوبی به همراه دارد، ادامه داد: تست‌های PCR گران قیمت بوده و ممکن است بسیاری از مردم امکان انجام آن را نداشته باشند، در نتیجه این تست‌های رایگان در شناسایی موارد ابتلا کمک بسیار خوبی است.

وی درباره ضعف اجرای این تست‌ها عنوان کرد: ضعف این تست در این است که فراگیر نیست و باید به صورت همگانی و برای همه انجام شود و به واسطه آن افراد مشکوک و علامت‌دار جداسازی شده و از رها شدن آن‌ها در سطح جامعه ممانعت شود. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اضافه کرد: به رغم رعایت‌ پروتکل‌ها توسط شهروندان، اما ابتلای تنها یک نفر هم می‌تواند کانونی برای ابتلای دیگران باشد. به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کردیم در تمام ایستگاه‌های مترو امکان انجام تست رایگان فراهم است و نیروی کارشناسی انسانی نیز در اختیارشان قرار می‌دهیم. 

ضرورت اجرای تست کرونا در پایانه‌های مسافربری

چوبینه در ادامه با اشاره به اجرای تست سریع و رایگان کرونا در پایانه‌های مسافربری یادآور شد: با همکاری سازمان پایانه‌های شهرداری تهران در ترمینال‌های جنوب شهر کار را آغاز کردیم به ویژه در پایانه‌هایی که مسافران از شهرهای دیگر وارد تهران می‌شوند. اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی داشته باشند، بهتر است این اقدام را در پایانه‌های مسافربری برون شهری نیز انجام دهیم، زیرا اجرای آن خیلی ضروری است و انتقال بیماری از شهری به شهر دیگر می‌تواند در مبدأ و مقصد به یک کانون بحران انتقال بیماری تبدیل شود و از همین رو این اقدام را در پایانه‌های مسافربری آغاز کردیم. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد تست‌هایی که تاکنون در مترو انجام شده با توجه به حجم ورود مسافر به ایستگاه‌ها کم است؟ گفت: ظرفیت آنقدر زیاد نیست و از افراد مشکوک و علامت‌دار در ایستگاه‌ها تست گرفته می‌شود. با توجه به اینکه مترو کانون آلودگی بوده، شناسایی تنها یک مورد نیز بسیار اثرگذار است. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به افرادی که در آرامستان‌ها مشغول به کار هستند، تصریح کرد: بهشت زهرا یکی از نقاط بسیار مهمی است که تمامی فوتی‌های کرونایی را به آنجا انتقال می‌دهند و باید هم راستا با کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند، چرا که مواجه شدیدی با فوتی‌های کرونایی دارند. 

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول