اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روی خوش بازار به تغییرات جدید در بورس/ پیش‌بینی سود ۲۷۵ تومانی برای «سصفها»

بازار سرمایه این هفته را با خبرهای جدید آغاز کرد، در جلساتی که با حضور مسؤولان بورس برگزار شد تغییرات در بازار سرمایه به تصویب رسید از جمله تغییر حجم مبنا به مثبت 6 و منفی 2، بورس امروز پس از یک هفته رشد کرد تا با روی خوش به استقبال تغییرات جدید برود.

روی خوش بازار به تغییرات جدید در بورس/ پیش‌بینی سود ۲۷۵ تومانی برای «سصفها»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای شهر در این روزها نوسان شدید را تجربه نمی‌کنند اما با ثبات هم نیستند، نرخ دلار پس از افت موقتی که اواخر دی ماه تجربه کرده بود، دوهفته‌ای است در کانال ۲۳ هزار تومان نوسان دارد و بر اساس آخرین به‌روزرسانی صرافی ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. 

در بازار فلزات گران‌بها، اونس جهانی طلا که هفته گذشته به کمتر از ۱۸۰۰ دلار رسیده بود در آغاز هفته جاری بار دیگر به این کانال وارده شده و رنو صعودی به خود گرفته است، در بازار ایران هر سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به هفته گذشته تقریباً ثابت مانده است.

بازار سرمایه این هفته را با خبرهای جدید آغاز کرد، در جلسه‌ای که روز جمعه برگزار شد، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور روان‌سازی و تعدیل معاملات در بازار سرمایه، هشت بند را به تصویب رساند، همچنین روز شنبه شورای عالی بورس ۴ تصمیم کلیدی دیگر را اطلاع‌رسانی کرد، تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار گرفت، الزام انتشار اوراق تبعی برای همه ناشران، افزایش ضریب اعتبارات به ۶۰ درصد و از همه مهم‌تر تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۲ که قرار است از شنبه ۲۵ بهمن ماه اجرایی شود.

بازار به این تغییرات روی خوش نشان و پس از افت روز شنبه، امروز بازار با تقاضا همراه شد و انتظار می‌رود با تصمیم‌های گرفته شده شرایط بازار حداقل به صورت موقت بهتر شود.

 

حاکم شدن جو ترس بر بازار

شنبه ۱۸ بهمن ماه؛ بازار با فشار زیاد فروش آغاز شد، فشاری که تا پایان وقت بازار نیز ادامه داد، البته در جریان بازار صف فروش سهام مختلف بارها برداشته شد ولی دوباره صف فروش شکل گرفت.

نکته قابل تأمل در روز گذشته، افت ارزش معاملات نسبت به روزهای قبل بود، خریداران دست به نقد با توجه به جو احساسی و همراه با ترس بازار علاقه‌مند به خرید در قیمت‌های پایین‌تر هستند.

فولاد پس از فارس بیشترین تأثیر را بر افت ۳.۲۱ درصدی و کاهش ۳۷ هزار واحدی شاخص کل شد و شاخص را به ۱.۱۳۵ میلیون واحد رساند؛ ریزش نمادهای کوچک کمتر از شاخص سازها بود، به همین دلیل شاخص هم‌وزن ۱.۶۹ درصد افت کرد و با منفی ۷۱۶۷ واحد به ۴۱۵ هزار واحد رسید.

روی خوش بازار به تغییرات جدید در بورس

یکشنبه ۱۹ بهمن ماه؛ از پیش گشایش بازار تقاضا در بازار و به ویژه در شرکت‌های بزرگ مشهود بود، در دقایق ابتدایی صف‌های فروش بسیاری از نمادها جمع شد و در ادامه نمادهای شاخص ساز اغلب به صف خرید نشستند تا رنگ تابلوی بورس پس از یک هفته به سبز متمایل شود.

وجود تقاضا در بازار تا پایان وقت امروز ادامه داشت و صف‌های خرید رفته رفته سنگین شدند و از عرضه‌های ناگهانی خبری نبود، با این حال صاحب نظران معتقدند تغییرات اخیر شاید بتواند به صورت موقت باعث تقویت تقاضا شود ولی نباید از یاد برد که این بازار بیشتر نیاز به حمایت عملی و ورود نقدینگی دارد.

شاخص کل امروز با تاثیرگذاری فولاد ۳.۱ درصد و ۳۵ هزار واحد رشد کرد تا راه به عقب رفته روز گذشته را جبران کند و به ۱.۱۷۰ میلیون واحد برسد، شاخص هم‌وزن نیز ۱.۲۰ درصد رشد کرد و با مثبت ۴۹۷۳ واحد به ۴۲۰ هزار واحد رسید.

 

شپلی قفل در صف فروش 

در بین شرکت‌های اصفهانی فعال در بورس، تنها نمادی که امروز در صف فروش قفل بود شپلی بود، شرکت پلی اکریل که رشد مناسبی را در آذر و دی تجربه کرده بود دوهفته‌ای متوقف شده و از روز گذشته با صف فروش بازگشایی شد، قیمت هر سهم شپلی به ۱۲۱۳ تومان رسیده که نسبت به اوج قیمت در دی ماه ۱۵ درصد کاهش یافته است.

فولاد مبارکه اصفهان در آغاز این هفته هم صف فروش را تجربه کرد و هم صف خرید را و در هر دو حالت پس از فارس بیشترین تأثیر را بر شاخص کل به ثبت رساند، فولاد پس از منفی‌های پی در پی در یک هفته اخیر و کاهش ۲۰ درصدی ارزش خود امروز ۵ درصد رشد داشت تا نهایتاً به قیمت ۱۰۸۰ تومان برسد.

توکاریل و توکا فولاد دو نماد از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه این هفته شرایط متفاوتی را تجربه کردند، وتوکا با صف خرید چند ده میلیون همراه شد اما توریل باز هم افت کرد تا طی یک ما یک سوم از ارزشش را از دست داده باشد.

اوضاع خوب فرآورده‌های نفتی

شپنا و شسپا دو نماد اصفهانی گروه فرآورده‌های نفتی امروز صف خرید را تجربه کردند، به طور کلی همه نمادهای فراورده‌های نفتی امروز در مثبت معامله شدند، همین موضوع موجب رشد ارزش ذاتی پالایشی یکم و تقاضای ۳۰ میلیون حجمی برای سهام این صندوق شد.

امروز سیمان اصفهان از پیش‌بینی درآمد هر سهمش برای سال مالی جاری خبر داد، سود خالص شرکت بر اساس ۹ ماه واقعی و ۳ ماه پیش‌بینی، مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال تعیین که با آخرین سرمایه ثبتی شرکت درآمد هر سهم مبلغ ۲۷۵ تومان پیش‌بینی می‌شود، سصفها از نمادهای جذاب ماه اخیر بازار سرمایه بوده که رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

داروسازی فارابی از شرکت‌ها پرنوسان بازار سرمایه امروز نیز نوسان جالبی داشت، دفارا در پیش گشایش بازار با صف فروش آغاز به کار کرد اما همان دقایق ابتدایی صف از بین رفت و معاملات در محدوده منفی ادامه داشت، دقایق پایانی و با رشد ناگهانی تقاضا سهم به مثبت و در نهایت به صف خرید نشست تا هر سهم داروسازی فارابی به ۵۹۹۰ تومان برسد.

در معاملات امروز، دوسوم خریدهای انجام شده در نماد دفارا توسط حقوقی صورت گرفت که می‌تواند نشانه خوبی برای سهم باشد، این نماد نسبت به تیرماه و دوران اوج قیمتی نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول