اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

برگزاری رزمایش مین روبی آمریکا و ژاپن جهت مواجهه با تهدیدهای بالقوه

نیروی دریایی آمریکا از برگزاری رزمایش مشترکی با ژاپن با تمرکز بر انجام عملیات دشوار مین‌روبی در آب‌های منطقه خبر داده است.

برگزاری رزمایش مین روبی آمریکا و ژاپن جهت مواجهه با تهدیدهای بالقوه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی آمریکا از برگزاری یک رزمایش ویژه با نیروی دریایی ژاپن که چند روزی است از شروع آن می‌گذرد ، خبر داد.

به گزارش «وبگاه نیروی دریایی آمریکا»، این رزمایش مشترک با تمرکز بر عملیات دشوار مین روبی برای مقابله با تهدیدهای بالقوه  در سواحل جنوب غربی ژاپن آغاز شده است.  نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که یکی از اهداف این رزمایش افزایش آمادگی دو کشور در مقابله با شرایط غیرمترقبه به ویژه عملیات مین روبی است.

چند فروند کشتی رزمی آمریکا از جمله ناو «یواس‌اس واریر» و « یواس‌اس چف» و اسکادرانی از بالگردهای این کشور متعلق به ناوگان هفتم دریایی این کشور در این رزمایش حضور دارند و قرار است پس از خاتمه این رزمایش 9 روزه در خلیج «ساسه‌بو» مستقر شوند.

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا  چندی قبل به صورت تلفنی با «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن گفت‌وگو کرد. بایدن در این تماس تلفنی به سوگا وعده داد که اتحاد آمریکا با ژاپن را با هدف مقابله با فعالیت نظامی روزافزون چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه تقویت کند. رئیس‌جمهور جدید آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن در این تماس هم‌نظر بودند که اتحاد امنیتی بین دو کشور، «سنگ بنای صلح و رفاه در منطقه آزاد آسیا-اقیانوسیه» است.

بایدن در اظهاراتی خلاف رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درخصوص متحدان این کشور در شرق آسیا، وعده داد تدابیر امنیتی در منطقه را تقویت خواهد کرد.

این  در حالی است که چالش‌ها بین اهالی جزیره «اوکیناوا» در ژاپن  و حدود 27 هزار نظامی آمریکایی مستقر در این جزیره  همچنان بالاست. اکثر اهالی اوکیناوا با افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این جزیره مخالفت کرده و می‌گویند که چنین پایگاهی آسیب‌هایی را به محیط زیست وارد می‌کند و مشکلات امنیتی برای اهالی این جزیره به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول