اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تصویب بودجه 790 میلیارد تومانی برای سال آینده شهرداری زنجان/ بودجه فرهنگی زیردست نامادری

بودجه 790 میلیارد تومانی شهرداری زنجان توسط اعضای شورای اسلامی، در حالی تصویب شد، که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان در مورد بودجه مصوب و عدم تخصیص بودجه این امور معترض بود.

تصویب بودجه 790 میلیارد تومانی برای سال آینده شهرداری زنجان/ بودجه فرهنگی زیردست نامادری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بررسی بودجه سال آینده شهرداری برگزار شد.

معاون شهردار زنجان با تشریح جزئیات بودجه سال آینده شهرداری اظهار کرد: 52 درصد اعتبار پیش بینی شده در بودجه شهرداری مربوط به بخش عمرانی و 48 درصد مربوط به بخش جاری است.

غلامحسین احمدی با بیان اینکه بودجه تقدیمی به شورا دو ماه مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: به منظور عملیاتی شدن بودجه پیش‌بینی شده برای سال آینده اقداماتی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده شهرداری پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله سبزه‌میدان، تکمیل پارکینگ طبقاتی سعدی و بازگشایی محور پادگان، تکمیل سالن مدیریت بحران و یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) در اولویت است.

معاون شهردار زنجان افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری، پروژه‌های بزرگی هستند که براساس اعتباری که در بودجه پیش‌بینی شده به پایان می‌رسد و سایر امور همچون ترمیم و جدول آسفالت و پیاده‌روسازی نیز انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی شورای شهر در بودجه سال آتی لحاظ شده است، افزود: با لحاظ این موضوعات بودجه سال آینده شهرداری 790 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری زنجان برای سال آینده با منابع درآمدی ۷۹۰ میلیارد تومان است،گفت: رشد بودجه نشست به امسال ۴۳.۶ درصد است و با توجه به تورم جامعه این درصد الزاما لحاظ شده است.

معاون شهرداری زنجان تصریح کرد: پیگیری بودجه‌های استانی و پیگیری بودجه سفر نوبخت و نیکزاد و سایر منابع ملی و استانی و خرید اتوبوس و مینی بوس، پیگیری پروژه ارک و افق و همچنین بودجه سازمان آتش‌نشانی، توسعه پروژه‌های انسان محور از جمله مواردی است که در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

احمدی اولویت بودجه سال آینده را پروژه سبزه‌میدان اعلام کرد و افزود: در بودجه  سال آینده ۹۰ میلیارد تومان، برای آرامستان ۱۲ میلیارد تومان، بهسازی مزار شهدای ‌پایین ۲ میلیارد تومان، المان غواصان دریادل ۳ میلیارد تومان، برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی 5 میلیارد تومان و بازگشایی پادگان 7 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بودجه سال آینده بودجه سازمان فرهنگی شهرداری زنجان را 12 میلیارد و 600 میلیون تومان و طرح ساماندهی سایت زباله یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، هزینه مرکز معاینه فنی یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، احداث کانال ۴ میلیارد تومان و سازمان آتش نشانی 21 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

در ادامه نیز رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر زنجان نیز ضمن تأکید بر توجه به بودجه سازمان فرهنگی شهرداری زنجان گفت: متاسفانه سال‌ها است که به بودجه فرهنگی به چشم نامادری نگریسته می‌شود در حالی که باید توجه بیشتری به آن شود.

امامعلی دادخواه با اشاره به اینکه بودجه باید کامل و دقیق نوشته شود، گفت: طی سال‌های قبل شاهد بودیم که در طول سال بودجه جاری جای بودجه عمرانی را گرفته است، در حالی که نباید اینطور باشد.

وی تصریح کرد: بودجه فرهنگی امسال ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است، در حالی که تجربه تلخ من این است که بودجه فرهنگی برای زیرساخت هزینه می‌شود و امسال هم از ۳ میلیارد فقط ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز ضمن تأکید بر رعایت عدالت در فراهم‌سازی امکانات شهری، بر فراهم ساختن زیرساخت‌ها در پارک‌های شهر تأکید کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول