اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نعمت گاز به ۲۳ روستای دیگر گیلان رسید

در هشتمین روز از دهه فجر به ۲۳ روستای شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش با میزان اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان گازرسانی شد.

نعمت گاز به ۲۳ روستای دیگر گیلان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز در هشتمین روز از دهه فجر  پروژه گازرسانی به ۲۳ روستا و هم‌چین به ۲۹ طرح صنعتی به‌صورت هم‌زمان و از طریق ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه این استان به لحاظ شاخص برخورداری از نعمت گاز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از شعارهای بنیان‌گذار انقلاب و مقام معظم رهبری در طول ۴۲ سال انقلاب رفع محرومیت‌زدایی بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته شاخص هدف‌گذاری شده برخورداری روستاهای گیلان از نعمت گاز، با اهتمام دست‌اندرکاران پرتلاش و همکاری مردم محقق شده است.

ارسلان زارع از بهره‌مندی ۹۸ درصدی جمعیت شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال به بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی استان گازرسانی شده که آمار بسیار قابل‌توجهی است زیرا که متوسط برخورداری کشوری برخوردار از گاز ۹۵ درصد است.

وی با اذعان به اینکه در صورت فراهم آوری امکانات رفاهی در روستاها مردم از مهاجرت به شهر خودداری می‌کنند، بیان کرد: با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی در گیلان امروز شاخص جمعیت بهره‌مند روستایی از گاز طبیعی به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم حفظ محیط در دیار میرزا، تصریح کرد: عدم استفاده از چوب درختان به‌ویژه توسط روستانشینان و عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی، تأثیر بسزایی در حفظ محیط‌زیست و صیانت از منابع طبیعی دارد که به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ای گیلان موردنظر بوده و دولت هم سهم مهمی از این هدف ارزشمند دارند.

به گزارش فارس، به‌منظور گازرسانی به ۲۳ روستای شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان و همچنین برای افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۹ طرح صنعتی گیلان به‌صورت هم‌زمان در شهرستان‌های صومعه‌سرا، رشت، فومن، آستانه‌اشرفیه، آستارا، رودبار، انزلی، لاهیجان و لنگرود ۷۷۲ میلیون اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول