اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جاده ایمن حق مردم سی‌سخت است/توسعه برای همه جا آری برای سی‌سخت خیر!؟

فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در شهر سی سخت معتقد است جاده ایمن حق مردم سی‌سخت است.

جاده ایمن حق مردم سی‌سخت است/توسعه برای همه جا آری برای سی‌سخت خیر!؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، سید عبدالصمد رضایی فعال اجتماعی  شهرستان دنا طی یادداشتی آورده است: مردم شهر سی سخت داشتن جاده مواصلاتی ایمن را حق مسلم خود می‌دانند و بدون از هرگونه بی احترامی، هیاهو و هنجار شکنی از مسئولان استانی خواستار رفع این مشکل هستند.

مردم شهر سی سخت از زمان های قدیم به مردمی با فرهنگ و اهل علم و قلم در تمام استان و حتی کشور شناخته شده هستند و برای مطالبه به حق خواسته هایشان همواره با کمال احترام و قانونی اقدام کرده‌اند و هرگز با سر و صدا و بی احترامی اقدام نکرده اند و این بار هم برای داشتن جاده‌ای با استانداردهای لازم از مسئولان خواستار رفع وحل این مشکل هستند.

سید عبدالصمد رضایی سی‌سخت، فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ریاست دو دوره شورای اسلامی شهر سی‌سخت، شهرستان دنا و ریاست شوراهای استان در ادامه آورده است: زیربنای توسعه همه جانبه‌ای که همه از آن می گویند و چشم اندازهای بلندمدت و کوتاه مدت برای آن دیده‌اند مهمترین آن ایجاد جاده مواصلاتی و ارتباطی است که یکی از راهای برون رفت شهرستان دنا از ایستایی کنونی به پویایی آینده و رسیدن به توسعه مورد نظر باز توجه به همین زیرساخت ارتباطی مواصلاتی است.

در این خصوص مسئولان شهرستان دنا با همراهی  اعضای محترم شورای تامین هم کاملا به این امر واقف بوده و در برنامه اجرایی عملیاتی و یا مطالعاتی خود گنجانده و بارها به آن اشاره وتاکید کرده چون به یقین می‌دانند که هم اصل بی بدیل توسعه بوده و هم نیاز اساسی مردم است.

لذا چون مرکز شهرستان دنا که می‌بایست دایره ثقل ارتباطی هم با استان اصفهان وهم با استانهای جنوبی چون خوزستان و هم با مرکز استان باشد و هم به گونه‌ای باید سفیر و فریاد طبیعت بی نظیر به عبارتی بهشت جنوب باشد می طلبد که از راه و جاده ای برخوردار باشد که بتواند به این مهم جامعه عمل بپوشاند.

به هر حال جاده ای به عنوان برنامه میان مدت و به صورت اصلاحی و ترمیمی جاده قدیم در نظر گرفته شده که تا کنون پیشرفت‌های چند درصدی آن هم با وجود موانع بسیار داشته و دنا نشینان و سی‌سختیها دلخوش به آن بوده و هستنند اما هر روز به دلایلی موانعی ایجاد می‌شود که یا کند پیشروی داشته باشد یا اصلا نیمه کاره رها شود که یکی از آن موانع حفظ  درختهای سر راه به خصوص درخت بلوط بوده است.این فعال سیاسی،اجتماعی و فرهنگی آورده است: علی رغم کارها و اموری که تاکنون انجام شده و مورد قدرشناسی مردم دنا به خصوص شهر سی سخت بوده اما اصل اساسی و زیربنایی جاده مواصلاتی مهم استاندارد انجام نشده و هر پیشنهادی و راهکاری که برگرفته از نظریات کارشناسی نخبگان ومردم و یا نهادها و ادارات مرتبط از جمله راه و مسکن و فرمانداری و....بوده به بهانه های واهی که یا از روی غرض ورزی یا نا آگاهی و یا احساسات و هیجانات شخصی و...انجام نشده است.

بعضی‌ها بر اساس همان مواردی که ذکر کردم فریاد واسفا سر می‌دهند ولی نمی‌داند که طبیعت بی نظیر این شهر در پای دنا چه محیط زیست وحوشش و چه محیط زیست جنگلش و چه محیط زیست طبیعت خود ساخته‌اش  اندیشه مردمی است که خون و جان داده اند تا جدول آبی نیم مدرن ایجاد کنند معلم خواستند تا دانایی  علمی و کشاورزی شان کنار کار و تلاششان قرار بگیرند هزاران باغبان و کشاورز و درختکار نمونه تحویل جامعه داده اند شیرخواره تا ریش سپید آن در هر کسوت و مقامی باشند به موقع بیل برای کاشتن در دست دارند.

مگر می‌شود دنبال توسعه باشیم ولی جاده نخواهیم که هزار راه برای جبران چند درخت نه درختان انبوهی که بوق کرنا کرده اند نباشد مگر می‌شود جاده‌ای که ٣٠ تا ٤٠ درصد آن  انجام شده رها شود.

مگر می‌شود بزرگان نظام دنبال توسعه و پیشرفت مردم باشند ولی به زیر ساختها توجه نشود مگر می شود درون استان از گرمسیر تا سردسیر جاده‌ها و...ایجاد بشود که حق هم همین است و حرفی نباشد فقط در دنا و سی‌سخت هیاهو باشد چرا آن چند نفر اقلی که هیاهو سر می‌دهند برای خود و روستا و یا شهرشان چنین بینشی ندارند.

خواهشا مانع نشوید و بگذارید مردم شهر سی‌سخت و روستاهای اطرافش  به حداقل خواسته هایشان برسند مردم این دیار هم محیط زیست می خواهند که خود پاسبان و موجد آنند و هم جاده و ارتباط راه می‌خواهند که فاقد آنند و خواهان همکاری و هم یاری نهادها و ادارات هم سو با مجریان این جاده می‌باشد‌.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول