اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مخابرات کردستان امکان افزایش ظرفیت اینترنت به ۴۰ گیگ را دارد

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه میانگین مصرف اینترنت استان ۲۲ گیگ است، گفت: در صورت نیاز مردم امکان افزایش ظرفیت اینترنت به ۴۰ گیگ در کمتر از یکساعت در استان کردستان وجود دارد.

مخابرات کردستان امکان افزایش ظرفیت اینترنت به ۴۰ گیگ را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آزاد حکمت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: آنچه که در عملکرد مطلوب اثرگذار است علاوه بر مجموعه‌های داخل سیستم، همراهی مجموعه و افرادی خارج از سیستم از جمله اصحاب رسانه است.

وی با بیان اینکه اتفاق دو جانبه‌ای بین رسانه و حوزه‌های خدمت رسان وجود دارد، افزود: بیان خدمات مخابرات به افکار عمومی و انعکاس مطالبات مردمی به این شرکت، بیانگر تعامل رسانه‌ها با مخابرات است.

وی خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، زندگی مردم وابستگی شدیدتری از قبل به بسترهای مخابراتی پیدا کرد و مخابرات نیز برای پاسخ به مطالبات و نیازهای مردم تلاش کرد تا با تشکیل تیم‌های فنی زمینه‌ی پاسخگویی به مطالبات مردمی را فراهم آورد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: افزایش ظرفیت پهنای باند یکی از اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت و ۵۰ درصد ظرفیت پهنای باند افزایش یافت.

حکمت افزایش ۵۰ درصدی بی. آر. اس و افزایش ظرفیت دیتا را از دیگر اقدامات مخابرات استان در سالجاری دانست و گفت: ظرفیت آپلینگ در مناطق روستایی و ظرفیت پهنای باند در برخی شهرستانها افزایش یافت و ظرفیت اینترنت از ۲۰ گیگ به ۳۰ گیگ در استان افزایش یافت در حالیکه میانگین مصرف استان ۲۲ گیگ است.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز مردم و‌ مخاطبان امکان افزایش ظرفیت اینترنت به ۴۰ گیگ در کمتر از یکساعت در استان کردستان وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در حوزه تلفن ثابت رتبه سوم کشوری را داریم، اعلام کرد: باتوجه به نیاز اصلی مردم به اینترنت این مهم در اولویت قرار گرفته است و بخشی از فعالیت‌های دیتا بر روی تلقن‌های خانگی انجام گرفته است.

حکمت با بیان اینکه ۲۸۴ تکنولوژی از ابتدای سال ارتقا یافته و تکنولوژی ۲جی به ۳ جی و یا ۴ جی ارتقا پیدا کرده است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۴۷ سایت تکنولوژی جاده‌ای و روستایی است.

وی اضافه کرد: فیبر نوری(FTTH) از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا است که کردستان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این تکنولوژی انجام می‌دهد و در سال ۹۸ مقام اول کشوری را در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه این مهم کسب کردیم.

وی تامین فیبر نوری را پرهزینه خواند و گفت: علیرغم تمام مشکلات موجود سعی براین است تا فیبر نوری در کردستان توسعه یابد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان کرد: از تکنولوژی‌های جدید دیگر استان در حوزه مخابرات VDSLبوده که به بهره‌برداری رسیده و کردستان در این زمینه نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است‌.

حکمت بیان کرد: کردستان با ایجاد ۱۹۱ کیلومتر فیبر نوری روستایی با اختلاف چشمگیری در کشور رتبه اول را دارد و بالای چهار هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی در استان وجود دارد.

وی از کسب رتبه سوم روابط عمومی مخابرات در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: در بخش‌ها و زمینه‌های متعدد مخابرات استان رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۵۲۷ روستای استان  توسط مخابرات دارای اینترنت ADSL شده‌اند و حدود ۵۰۰ روستا فاقد اینترنت هستند و در برخی نقاط روستایی نیز کمبود پهنای باند داریم که 330 روستا را تعهد کردیم و در ظرف مدت چهار ماه این روستاها به اینترنت متصل شدند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اذعان کرد: امسال ۲۶ روستای استان به اینترنت متصل شدند و تعداد روستاهای متصل به اینترنت استان افزایش یافت.

حکمت افزایش ظرفیت انتقال در ۶۴ روستای استان، استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی، استفاده از توان و تخصص نیروهای متخصص، نصب تجهیزات CWDM در  ۱۰۶ نقطه استان در کمتر از ۲۰ روز را از دیگر اقدامات مخابرات استان در سالجاری اعلام کرد.

وی درآمد هزینه هر خط تلفن در استان را بیش از ۲۱ هزار تومان دانست و گفت: درآمد مخابرات از هر خط تلفن بطور متوسط ۶ هزار تومان است و در کنار افزایش هزینه‌های مخابرات، افزایش تعرفه نداشته‌ایم.

وی اعلام کرد: از معضلات مخابرات سرقت تجهیزات کابل مخابراتی است که نیاز به عزم عمومی برای جلوگیری از این مشکل است.

حکمت با بیان اینکه در حد فاصل هفته دولت تا دهه فجر ۱۷۴ پروژه در استان افتتاح شده است، بیان کرد: بیش از ۶۵ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

توسعه مشترکین تلفن ثابت به ۱۰ هزار و ۹۷۳ مورد، توسعه مشترکین باند پهن به ۱۹ هزار و ۵۵۹ پرت، توسعه FTTH به یک‌هزار و 662  پورت، توسعه فیبر نوری به 255 کیلومتر، احداث 17 سایت همراه اول، توسعه ۹۴ تکنولوژی همراه اول ۲G و ۲۸۴ تکنولوژی ۳G و ۴G در استان با یک‌هزار و ۲۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول