اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سهم ۵۴ درصدی بانوان در مدیریت و سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری استان مرکزی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از فعالیت ۵۴ درصد بانوان به عنوان مدیر تاسیسات گردشگری استان مرکزی خبر داد.

سهم ۵۴ درصدی بانوان در مدیریت و سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری استان مرکزی

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به استفاده از توانمندی مدیران زن در حوزه گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: در صورت نادیده گرفتن فعالیت بانوان به عنوان ۵۴ درصد فرصت تولید ثروت، طبیعی است که شاهد توسعه کشور نیز نخواهیم بود.

وی به فعالیت تعداد قابل‌توجهی از بانوان استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: معتقدیم باید ظرفیت بانوان به‌منظور توسعه گردشگری استان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: نگاه ویژه‌ای به توانمندی زنان برای فعالیت در مدیریت حوزه گردشگری می‌تواند بسترسازی و کمک به تحقق نقش و جایگاه بانوان سرمایه‌گذار در توسعه و اشتغال‌زایی کشور و برنامه‌ریزی و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه گردشگری در استان و در کشور باشد.

مرزبان بیان کرد: مدیریت ۱۳ بانو در اقامتگاه‌های بومگردی، ۱۹ بانو به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی فعالیت می‌کنند و ۴ هزار و ۷۱۴ هنرمند صنایع‌دستی در کل ۵۴ درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی شاهد حضور بانوان در سطوح مدیریتی هستیم به‌گونه‌ای که بانوان در بسیاری از این اقامتگاه‌ها نقش بنیان‌گذار و مؤسس را دارند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقامتگاه‌های بومگردی این است که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود، از این‌رو نقش زنان در توسعه و حفظ روستاها و مناطق عشایری انکارناپذیر است و بدون شک صنعت گردشگری نه‌تنها می‌تواند زنان را توانمند سازد و به آنان امکان رشد و شکوفایی دهد، بلکه می‌تواند زمینه دسترسی آنان را به فرصت‌های شغلی و مشارکت اقتصادی فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: هم‌اینک در حوزه‌های مختلف از جمله راهنمایان تور، انجمن‌های صنفی گردشگری، مراکز اقامتی و سرمایه‌گذاری بانوان فعالی در استان مرکزی نقش‌آفرینی می‌کنند که موردحمایت این اداره هستند.

مرزبان بیان کرد: در استان مرکزی چهار هزار و ۷۱۴ هنرمند صنایع دستی، ۱۹ مدیر تأسیسات گردشگری و ۱۳ مدیر اقامتگاه بومگردی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول