اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشکل تامین آب شرب و‌ برق برای روستاهای گلستان/ سهم پایین روستاهای گلستان از مالیات ارزش افزوده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در‌ حوزه زیرساختی در موضوع آب شرب دچار مشکل هستیم و محدودیت‌های زیاد باعث شده در تامین آب شرب روستایی با مشکل برخورد کنیم.

مشکل تامین آب شرب و‌ برق برای روستاهای گلستان/ سهم پایین روستاهای گلستان از مالیات ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی عصر امروز در جلسه بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های روستایی استان گلستان که با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۶ درصد جمعیت استان گلستان روستایی است و با وجود ظرفیت‌های کشاورزی متاسفانه سرانه اختصاصی از ۹ درصد ارزش افزوده سرانه بسیار پایینی است.
وی ادامه داد: هر روستایی ۹۳ هزار تومان سهم مالیات بر ارزش افزوده را به خود اختصاص داده که سهم بسیار پایینی است.

* تمام روستاهای گلستان دارای برق است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: تمام روستاهای گلستان دارای برق است و برخی از روستاهای مرزی این روزها در مسیر گازرسانی هستند و با این اتفاق شبکه گازرسانی روستاهای استان کامل خواهد شد.
غراوی گفت: در‌ حوزه زیرساختی در موضوع آب شرب دچار مشکل هستیم و محدودیت‌های زیاد باعث شده در تامین آب شرب روستایی با مشکل برخورد کنیم.

 

* متاسفانه خط ۲۰ کیلو ولت برق که نوار مرزی را تزریق می‌کند در ایام اوج بار قادر به تامین نیاز روستاها نیست
وی افزود: اعتبارات مربوط به اشتغال پایدار روستایی توانست رونق روستاها را به سمت جلو حرکت کند و امروز بیش از ۱۶۰ واحد بومگردی در استان راه‌اندازی شده و ۱۱ بومگردی دیگر امسال در مسیر راه‌اندازی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: متاسفانه خط ۲۰ کیلو ولت برق که نوار مرزی را تزریق می‌کند در ایام اوج بار قادر به تامین نیاز روستاها نیست و نیازمند اقدام ملی است تا این مشکل برطرف شود.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول