اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشاور امنیت ملی افغانستان: اگر طالبان صلح نکنند مقابل آنها می‌جنگیم

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: اگر طالبان صلح نکنند، ما باید از مردم دفاع کنیم. آنها میز گفت‌وگوها را ترک کرده‌اند و به همین دلیل، نیروهای دفاعی و امنیتی، حاضر به جنگ به آن‌ها و دفاع از مردم افغانستان هستند.

مشاور امنیت ملی افغانستان: اگر طالبان صلح نکنند مقابل آنها می‌جنگیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی افغانستان، گفت طالبان میز گفت‌وگوهای صلح را ترک کرده‌اند و به همین دلیل، نیروهای دفاعی و امنیتی، حاضر به جنگ به آن‌ها و دفاع از مردم افغانستان هستند.

محب روز شنبه (۱۸ بهمن)، در یک نشست خبری افزود: «طالبان قدرت می‌خواهند و برای به دست آوردن آن، حاضر هستند افغانستان را ویران کنند. اگر طالبان صلح نکنند، ما باید از مردم دفاع کنیم. رییس‌جمهور غنی به صلح متعهد است؛ اما طالبان مانع اصلی در برابر روند صلح هستند.»

وی با ابراز امیدواری از برقراری صلح سراسری در افغانستان، گفت: «هر کسی که به فکر سقوط دادن نظام باشد، به هیچ صورت به خواسته‌اش نخواهد رسید. به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم که نظام را از بین برده و اهداف شوم اربابان خود را در این جا پیاده کنند.»

محب، خاطرنشان کرد که سفرهای اخیر هیئت طالبان به کشورهای منطقه، نشان داد که هیچ کشوری از برپایی نظام امارتی در افغانستان حمایت نمی‌کند.

از سویی دیگر نیز، مسعود اندرابی، وزیر کشور افغانستان، در این نشست خبری گفت که طالبان توانایی سقوط دادن شهرها و مراکز شهرها را ندارند.

وی افزود: «طالبان همین حالا در قندهار جنگ را شروع کردند؛ اما هیچ سربازی ندارند و از دیگر ولایت‌ها نفر طلب کرده‌اند. نیروهای دفاعی و امنیتی تلفات زیادی به آن ها وارد کرده‌اند.»

اندرابی، تاکید کرد که اگر طالبان صلح نکنند، نیروهای امنیتی و دفاعی نیز برای سرکوب آن‌ها آمادگی کامل دارند.

نزدیک به یک ماه از آغاز دور دوم گفت‌وگوهای صلح در قطر می‌گذرد؛ اما در این مدت، دو طرف تنها یکی دو بار با هم نشست رسمی برگزار کرده‌اند که آن‌هم بیشتر تشریفاتی بوده است. هیئت طالبان، از چندی پیش تاکنون سفرهایی را به ایران، روسیه و ترکمنستان آغاز کرده و از گفت‌وگوهای صلح فاصله گرفته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول