اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فردا معرفی می‌شوند

مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فردا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فردا معرفی می‌شوند

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی فردا با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از شخصیت‌های علمی کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فراخوان پذیرش طرح‌ها در سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی در فروردین ماه، از طریق وبگاه جشنواره و سایر مسیرهای اطلاع رسانی الکترونیکی و پستی در داخل و به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در خارج از کشور آغاز شد و ثبت نام متقاضیان در مهرماه خاتمه یافت.

جشنواره بین‌المللی خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در گروه های تخصصی مهندسی برق وکامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالورژی و انرژی های نو، مهندسی نرم افزار و فناوری اطاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر، علوم پزشکی و نظایر آن در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کند. طرح‌های ارائه شده بر حسب  موضوع، به صورت الکترونیکی از طریق سامانه برای ارزیابی به هجده گروه تخصصی ارسال شد. کارشناسان و اعضای هیأت علمی عضو گروه های تخصصی، طرح‌ها را بر اساس ماهیت و شاخص های تعریف شده ارزیابی کرده و طرح های برتر به هیأت داوران جشنواره بین المللی خوارزمی پیشنهاد شد.

در این دوره از جشنواره 202 طرح داخلی و 47 طرح خارجی از 26 کشور جهان برای حضور در این رقابت ثبت‌نام کردند. نتیجه فعالیت چند ماهه در هجده گروه های تخصصی، پیشنهاد هجده طرح از سوی گروه های تخصصی به هیات داوران جشنواره شد. هیات داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است وظیفه بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه بندی طرح های پیشنهادی توسط گروه های تخصصی را به عهده دارد. پس از جلسه‌های متعدد و دفاع گروه های تخصصی از طرح های پیشنهادی، تعداد 9 طرح داخلی و دو طرح خارجی را از دانشمندان کشورهای چین و سوئیس به عنوان برگزیده سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی انتخاب شد.

بانک اطاعاتی برگزیدگان به نشانی laureates/ir.kahroba-kia است که می توان از طریق اینترنت بر اساس عنوان طرح، نام برگزیده، کلمات کلیدی، زمینه موضوعی، سال برگزاری، دوره جشنواره و ... به جستجوی اطلاعات پرداخت و در حال حاضر این سامانه با بیش از ۲۰۰۰ رکورد برای بازیابی اطاعات به زبان های فارسی و انگلیسی آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول