اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح چند طرح عمرانی در دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سفر به اصفهان چند طرح عمرانی در دانشگاه اصفهان از جمله تکمیل نماسازی بقعه حرم الشهدا، ساختمان خیرساز دهقانی، دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی و گروه زمین‌شناسی را افتتاح کرد.

افتتاح چند طرح عمرانی در دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به اصفهان سفر کرد و در ابتدا با حضور در حرم‌الشهدا دانشگاه اصفهان با شهدای گمنام تجدید میثاق کرد و پروژه تکمیل نماسازی بقعه حرم الشهدا و محوطه‌سازی با مساحتی حدود ۳۰۰ متر مربع بقعه افتتاح شد.

در ادامه نیز ساختمان خیرساز دهقانی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد؛ همچنین کلنگ ساخت دانشکده الهیات و معارف اهل بیت(ع) بر زمین زده شد؛ بازدید از مرکز رشد دانشگاه اصفهان و افتتاح دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی و گروه زمین‌شناسی از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این سفر بود.

منصور غلامی سپس در جمع مسؤولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: سال ۵۸ دانشجوی دانشگاه اصفهان شدم و تاکنون کارهای خوب و عظیمی انجام شده است؛ جایگاه خاص دانشگاه اصفهان در شهر این ضرورت را ایجاد می‌کرد که توسعه خوبی داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه اصفهان از دانشگا‌ه‌های مطرح در کشور و دارای جایگاه بین‌المللی است، اعضای هیأت علمی و کارمندان نقش زیادی دز بالندگی دانشگاه داشته‌اند؛ کارهای خوبی در توسعه فناوری دانشگاه شکل گرفته است که برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم مؤثر است.

وی در ادامه بیان داشت: در آموزش عالی بعد از پیروزی انقلاب در کشور نیاز زیادی به نیروی تحصیل‌ کرده نیاز داشتیم، در صنعت، خدمات، پزشکی و حوزه‌های نظامی نیروهای غیرایرانی زیاد داشتیم اما در کم‌تر از ۲ دهه تلاش دانشگاه‌ها کمک کرد تا نیروی انسانی مورد نیاز کشور را تأمین کنیم و جایگزین خارجی‌ها کنیم؛ امروزه اکثر کارشناسان، متخصصین و مدیران کشور تربیت یافته دانشگاه‌های خودمان هستند.

غلامی با بیان این‌که سرمایه نیروی انسانی در همه کشور‌ها سرمایه اصلی کشور است، گفت: در طول ایام انقلاب به سمت بهبود توانمندی‌های آموزشی و افزایش ظرفیت‌ها و اثرگذاری‌ها بودیم و خواهیم بود؛ در زمینه پژوهش دانشگاه‌ها در دهه دوم انقلاب اسلامی حرکت جدی و شاخص خود را آغاز کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جایگاه پانزدهم رشد و تولید علم در دنیا را داریم و یعنی مراکز علمی و پژوهشی کار جدی و جهادی انجام داده‌اند، این رشد در حالی بوده است که با محدودیت‌های مختلفی در برنامه‌های تحریمی بوده‌ایم و رقابت نابرابر با کشورهای بزرگ و توانمند دنیا داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در دهه سوم انقلاب اسلامی تولید علم و نتایج پژوهش‌ها و تبدیل دانش به ثروت و فناوری شکل گرفته و به سمت مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری رفته‌ایم؛ واحدهای دانش‌بنیان زیادی در همین مراکز حمایت شدند و بیش از ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور داریم.

غلامی همچنین عنوان کرد: این رویکرد سبب شده که دانش‌آموختگان علم خود را به کار می‌گیرند و در تولید انواع محصولات فناورانه در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند؛ باید به مراکز علم و فناوری کشور امیدوار بود و سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی انسانی و به فعالیت درآوردن آموخته‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: در فضای کلی جامعه با محدودیت‌ها آشنا هستیم اما امیدواریم مسؤولان توجه کنند که نجات و سربلندی کشور از اتکا به داخل و مراکز علمی به دست می‌آید.

یوسف شاقول در این برنامه اظهار داشت: آموزش عالی با چالش کیفیت مواجه است، کیفیت در آموزش به مؤلفه‌های استاد، دانشجو و محتوای آموزشی وابسته است؛ همه گروه‌های علمی در دانشگاه اصفهان دارای ارزیابی درونی هستند، امیدوار هستیم این تلاش‌ها سبب ارتقا کیفیت آموزش شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان افزود: اساسنامه مرکز توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای تدریس در سال ۹۶ تصویب شد، کارگروه‌های تخصصی در این مرکز شکل گرفته است که از جمله برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی و ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش هستند؛ این کارگروه‌های تخصصی برای فعالیت و تدریس اعضای هیأت علمی در فضای مجازی نیز کارگاه‌هایی را برگزار کردند.

وی در پایان بیان داشت: اساسنامه مرکز بالندگی مسیر شغلی دانشجویان نیز در سال ۹۸ تصویب شد، این مرکز به دلیل کرونا وقفه زیادی پیدا کرد؛ تسهیل رشد مسیر شغلی برای دانشجویان هدف کلی این مرکز است و کارگروه‌های مختلفی نیز در این مرکز پیش‌بینی شده است.

جواد راستی نیز بیان داشت: محدوده نوآوری و فناوری در قسمت شمالی دانشگاه اصفهان مشخص شده است که مزیت‌های خاصی دارد و قرار است اکوسیستم کارآفرینی در این ناحیه ایجاد شود.

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، اشتغال‌زایی و تقویت پتانسیل دانشجویان و ارزش‌آفرینی برای خود دانشگاه از جمله هدف‌های ایجاد این ناحیه و مرکز رشد و کارآفرینی و کارگاه تکنیک و ساخت اشتراکی از جمله مراکز این ناحیه است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم روحیه و تفکر اعضای هیأت علمی دانشگاه را در کنار این مرکز به سمت نوآوری و رشد بیشتر هدایت کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول