اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نباید دلخوش و منتظر رفع تحریم‌ها بود/ تحریم سیاست قطعی آمریکا است

امام جمعه بندرخمیر گفت: نباید دلخوش و منتظر رفع تحریم‌ها از جانب سران جدید کاخ سفید بود چرا که تحریم یک سیاست قطعی برای آمریکا است.

نباید دلخوش و منتظر رفع تحریم‌ها بود/ تحریم سیاست قطعی آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر، حجت‌الاسلام شعیب صالحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: با استقرار  بایدن در کاخ سفید بسیاری از مردم و صاحب‌نظران انتظار داشتند تا وی در اولین روز کاری خود به برجام اشاره داشته باشد اما این انتظارها برآورده نشد و تا الان که قریب دو هفته می‌گذرد اظهارنظر خاصی از سوی مقامات کاخ سفید شنیده نشده است.

وی افزود: چند نکته لازم است، گفته شود، اول اینکه تحریم سیاست قطعی و همیشگی آمریکا است که این سیاست در همه ادوار بوده و هست و خواهد بود، این سیاست و راهبرد، دولت دموکرات و جمهوری خواه نمی‌شناسد.

امام جمعه بندر خمیر خاطرنشان کرد: جو بایدن اکنون با ساختار چند بعدی از تحریم‌های چندجانبه بر علیه ایران مواجه است از سوی دیگر ترامپ از برجام خارج شده و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را برای خود و به عبارت واضح‌تر ترامپ، کار بایدن را راحت تر کرده است.

حجت الاسلام صالحی عنوان داشت: در حال حاضر رئیس جمهور جدید آمریکا نیازی به وضع تحریم جدید ندارد که برایش هزینه داشته باشد و نه علاقه‌ای به رفع تحریم‌های کنونی دارد که موجب مسدود شدن این اهرم‌های فشار بر علیه ایران شوذ، بهترین راه از نظر آن‌ها بازی با تحریم‌ها است.

وی اضافه کرد: یعنی اول به خیال خود ایران را در حالت انتظار نگه دارند و ثانیاً با منت چند تحریم را رفع کرده و اندکی امتیاز بدهند و در کنار این امتیازدهی برجامی به برجام بازگردند و به تدریج و هم بر جام‌های ۲و۳ را مطرح کرده و به نوعی شرط گذاری برای رفع بیشتر تحریم‌ها کنند.

به گفته امام جمعه بندرخمیر، موضع ما در شرایط کنونی در مواجهه با این شرایط این است که از تمام مسئولان ارشد و میانی و رسانه‌ها و نخبگان کشور باید یک صدا شنیده شود و هیچ کس حق ندارد علامت و نشانه ضعف نشان دهد.

صالحی بیان کرد: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه بر رفع تحریم‌ها بیانجامد بدون این مهم بازگشت به برجام معنایی نخواهد داشت اما برای رفع تحریم ۷ سال صبر کردیم و به قول دولتمردان هیچ و حالا خنثی‌سازی تحریم‌ها لازم است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه خمیر نسبت به بازگشت وضعیت پرخطر کرونایی در استان نیز هشدار داد و گفت: شهرستان خمیر در محاصره با شهرهایی است که پیک چهارم کرونا مواجه هستند و با توجه به تلاقی این شهر با شهرستان‌های دیگر که وضعیت آنها تغییر کرده است لذا ذره‌ای کوتاهی منجر به تشدید وضعیت خواهد شد. 

امام جمعه بندرخمیر همچنین خواستار برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول