اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأسیس دانشگاه مشترک تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

وزیر آموزش و علوم تاجیکستان اعلام کرد در مرکز استان سغدT دانشگاه مشترک این کشور و ازبکستان ایجاد می‌شود.

تأسیس دانشگاه مشترک تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمدیوسف امامزاده» وزیر آموزش و علوم تاجیکستان از ایجاد دانشگاه مشترک تاجیکی و ازبکی در شهر «خجند» مرکز استان سغد این کشور خبر داد.

امامزاده تاسیس این دانشگاه مشترک را به ابتکار طرف ازبکستان دانست و گفت: ما این پیشنهاد را مطالعه و تصمیم بر آن شد که دانشگاه مشترک دو کشور بر پایه دانشگاه دولتی شهر خجند ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد که پیشنهادات مشابهی در این زمینه همچنین از کشورهای دیگر نیز دریافت می‌شود و ما آنها را نیز بررسی می‌کنیم.

بنابر سخنان وی، در سال تحصیلی گذشته، 3 هزار شهروند تاجیک وارد دانشگاه‌های خارجی شدند و بسیار از آنها به دلیل بیماری همه گیر کرونا نتوانستند به محل تحصیل خود سفر کنند.

وی گفت: به طور عمده، دانشجویان تاجیک وارد دانشگاه‌های قزاقستان، بلاروس، روسیه، چین، اوکراین و قرقیزستان شدند. دانشجویان تاجیک توانستند به اوکراین و بلاروس از طریق پروازهای چارتر سفر کنند.

امامزاده گفت: متاسفانه دانشجویان که وارد دانشگاه‌های روسیه و چین شدند، نتوانستند برای ادامه تحصیل به این کشور بازگردند. این امر البته به ما وابسته نیست، بلکه به طرف میزبان بستگی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از دانشجویان به صورت آنلاین تحصیل می‌کنند و بخشی دیگر بنا به توصیه در دانشگاه‌های تاجیکستان و محلی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول