اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید نمایندگان وزرای خارجه همسود بر تقویت روابط با اتحادیه اوراسیا

کمیته اجرایی همسود از نشست مشاوره‌ای نمایندگان وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به میزبانی بلاروس در «مینسک» خبر داد.

تأکید نمایندگان وزرای خارجه همسود بر تقویت روابط با اتحادیه اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع در مینسک موضوع همکاری در سال جاری میلادی را بررسی کردند.

در جریان نشست مشاوره‌ای نهادهای دیپلماتیک همسود تحت عنوان «تعامل در چارچوب جامعه همسود در سال 2021» اعلام شد که کشورهای مذکور خواستار جستجوی راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی «جامعه همسود» و «اتحادیه اقتصادی اوراسیا»، تشدید تعامل آنها و همچنین پیشگیری یا رفع به موقع تعارضات در چارچوب قانونی این دو سازمان هستند.

در این نشست مشاوره‌ای نمایندگان آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.

نمایندگان نهادهای دیپلماتیک کشورهای فوق تلاش مشترک خود برای تقویت بیشتر و توسعه بیشتر ساخت همگرایی را تایید و به لزوم ادغام پایه قانونی جامعه همسود و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان یکی از زمینه‌های اصلی همکاری اشاره کردند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین دورنمای گسترش همکاری کشورهای همسود در زمینه‌های امنیتی و مبارزه با چالش و تهدیدات جدید، همکاری‌های خارجی، بشردوستانه و اقتصادی را بررسی کردند.

طی این نشست اظهار شد که همکاری در چارچوب همسود در سال گذشته میلادی در شرایط دشوار پاندمی کرونا، آشفتگی سیاسی و اقتصادی جهانی، تحریم‌ها و فشار نیروهای خارجی، صورت گرفته است.

شرکت کنندگان این مشاوره‌های سیاسی بر توانایی واضح جامعه همسود به عنوان یک مکانیزم موثر برای همکاری چندجانبه و آمادگی آن برای انطباق با واقعیت‌های جدید اشاره کردند.

علاوه بر این، در این اجلاس نتایج حاصل از اجرای برنامه مشاوره‌های چند سطحی نهادهای دیپلماتیک در سال گذشته میلادی و اجرای برنامه افزایش مشارکت بین وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای همسود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول