اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

18 میلیارد دلار تجارت قزاقستان و روسیه در سال 2020

روسیه یکی از شرکای اساسی تجاری قزاقستان است و مبادله تجاری بین دو کشور در سال 2020 بالغ بر 18 میلیارد دلار برآورد شده است.

18 میلیارد دلار تجارت قزاقستان و روسیه در سال 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه که با هدف شرکت در نشست شورای بین دولتی اورآسیا و همایش «آلماتی دیجیتال» وارد قزاقستان شده با «عسکر مامین» نخست وزیر این کشور ملاقات کرد.

طی این دیدار در مورد توسعه بیشتر روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، مالی و سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل و نقل و تدارکات، زمین شناسی، نظامی و فنی و همچنین همکاری‌های صنعتی، مجتمع کشت و صنعت، استفاده منطقی و حفاظت از منابع آبی رودخانه‌های فرامرزی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این دیدار مبارزه با کووید 19، تهیه و تحقق برنامه جامع همکاری اقتصادی برای سال‌های 2021-2025 میلادی از دیگر موضوعاتی بود که در جریان این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

اظهار شد که روسیه یکی از شرکای اساسی تجاری قزاقستان است و مبادله تجاری بین دو کشور در سال 2020 میلادی بالغ بر 18 میلیارد دلار برآورد شده است.

گفتنی است در شهر آلماتی قزاقستان علیرغم پاندمی کرونا با شرکت نخست وزیران قزاقستان، روسیه، بلاروس، قرقیزستان و رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اورآسیا نشست شورای بین دولتی اورآسیا آغاز به کار کرد.

در این نشست همچنین نمایندگان کشورهای ناظر اتحادیه اقتصادی اورآسیا از جمله مولداوی، ازبکستان و کوبا نیز شرکت می‌کنند.

علاوه بر این در شهر آلماتی قزاقستان همچنین همایشی تحت عنوان « Almaty Digital Forum 2021» برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول