اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همه اقدامات نماینده بویراحمد برای اخذ مجوز ماده 23 سد سقاوه + مستندات

نماینده بویراحمد برای اخذ مجوز ماده 23 سد سقاوه همه تلاش خود را به کار گرفته است.

همه اقدامات نماینده بویراحمد برای اخذ مجوز ماده 23 سد سقاوه + مستندات

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا و مارگون بعد از آغاز به کار مجلس یازدهم یکی از اولویت‌های خود را پیگیری برای افزایش حق آبه از دو حوضه آبریز کارون و مارون تعریف کرد و در این راستا تاکنون گام‌های موثری برداشته است.

خروجی آب از استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت کارون بیش از 3 میلیارد مترمکعب بوده که تنها 280 میلیون مجوز حق‌آبه گرفته شده که از این میزان بیش از 125 میلیارد متر مکعب مربوط به سد در دست ساخت تنگ سرخ بوده که 72 میلیون متر مکعب آب شرب شهر شیراز را تامین می‌کند.

مهدی روشنفکر برای گرفتن حق «حق‌آبه» دست بکار شد این را گفت که آب از جاده و دیگر پروژه‌ها و طرح‌ها مهمتر است زیرا آزاد راه را می‌شود چندین سال دیگر ساخت ولی شاید گرفتن تخصیص آب روزی ممنوع شود و به سختی امکان پذیر باشد.

روشنفکر روزانه پیگیر از سرگرفتن مطالعه سدهای عزیزی، سادات، سقاوه، پراشکفت، دشتروم و دم چنار است و در زمینه تخصیص اعتبار برای مطالعه این سدها تاکنون پیگیری‌های زیادی داشته و یکی از پیشنهادهای اصلاحی وی در بودجه 1400 همین موضوع بوده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برای اخذ مجوز سد سقاوه و پادار شدن این طرح در بودجه پیگیر امورات مربوط به این سد است.

روشنفکر مکاتبه‌ای در زمینه صدور مجوز ماده 23 سد سقاوه با نوبخت داشت که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پارافی به معاون خود خواستار اقدام شد و در همین راستا نیز نشستی در مجلس شورای اسلامی با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس، معاون وزیر و رئیس شرکت منابع آب ایران، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول