اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عملیات زیرسازی پروژه راه‌آهن استان سال آینده به پایان می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال آینده عملیات زیرسازی پروژه راه‌آهن استان به پایان می‌رسد، گفت: این طرح به دلیل مشکلات مالی به کندی پیش می‌رفت اما در دو سال اخیر با پیگیری‌های موثر مسؤولان 400 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

عملیات زیرسازی پروژه راه‌آهن استان سال آینده به پایان می‌رسد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسینعلی مقصودی شامگاه پنجشنبه در برنامه چشم‌انداز شبکه جهان‌بین چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال آینده عملیات زیرسازی پروژه راه‌آهن استان به پایان می‌رسد، گفت: این طرح از سال 91 آغاز شده است و به دلیل مشکلات مالی به کندی پیش می‌رفت اما در دو سال اخیر به دلیل پیگیری‌های مؤثر مسؤولان 400 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام پروژه مسکن مهر در استان، ادامه داد: 22 هزار واحد مسکن مهر در استان طراحی شد که 13 هزار و 441 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و هشت هزار و 606 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته شد و از مجموع این تعداد 12 هزار و 100 واحد تا انتهای دولت دهم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: 9 هزار و 900 واحد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسید و جشن اختتام مسکن مهر در سال 97 در استان گرفته شد اما تحویل دو پروژه 20 واحدی در شهرکرد و 30 واحدی در فارسان به دلیل برخی مشکلات به تأخیر افتاده است که به زودی این مسائل برطرف خواهد شد.

مقصودی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، اضافه کرد: در حال حاضر 16 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و چهار هزار نفر واجد شرایط افتتاح حساب کرده و واریز وجه را انجام داده‌اند.

65 درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است

وی با بیان اینکه وضعیت راه‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که در حال حاضر 65 درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است، عنوان کرد: 269 کیلومتر راه شریانی و بزرگراه، 758 کیلومتر راه اصلی آسفالت و 291 کیلومتر راه فرعی آسفالت در استان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه ساخت باند دوم محور بروجن-شهرکرد به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات تملک زمین با کندی مواجه شده بود ولی با پیگیری‌های اخیر در سال جاری 100 میلیارد تومان بودجه به این طرح اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پروژه این مبلغ به 160 میلیارد تومان افزایش یافت.

مقصودی افزود: ساخت باند دوم محور بروجن- لردگان و بروجن - شهرکرد تا پایان سال و با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل عمده در حوزه ساخت راه در استان موقعیت جغرافیایی و کوهستانی، شرایط جوی و اعتبار مورد نیاز است، اضافه کرد: به لحاظ دانش فنی ساخت در حد و اندازه استانداردهای جهانی هستیم.

اختصاص 40 میلیارد تومان برای اصلاح بافت‌های فرسوده استان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: امسال برای ساخت و اصلاح بافت فرسوده در استان 40 میلیارد تومان پروژه تعریف شده است و 67 پروژه ازجمله ساخت فرهنگسرا، سالن ورزشی و زمین چمن در حال ساخت داریم.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول