اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تولید محتوای مناسب، راه مقابله با شبکه مجازی فاسد

مسئول بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به لزوم مقابله با شبکه‌های مجازی فاسد ‌و نشر کتاب‌های منحرف، توجه به تولید و بازنشر برنامه‌های پر‌محتوا که برگرفته از فرهنگ اسلامی ودینی است را در جامعه ضروری دانست.

تولید محتوای مناسب، راه مقابله با شبکه مجازی فاسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق ظهر امروز در همایش اساتید و مبلغین مهدویت همراه با آئین رونمای از آثار منتشرشده از سوی بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) که در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد اظهار داشت: جواب فیلم، داستان  و نیز ترویج فرهنگ غرب و دیگر فرهنگ‌های مبتذل با تولید، پخش فیلم، داستان با  توجه به مبانی دینی متناسب با مسائلی که نسل جوان با آن روبه‌رو هستند باید نهادینه شود تا به اهداف فرهنگی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل آحاد جامعه فقر الگو شناسی است، افزود: ایمان، عمل صالح، مهرورزی، شناخت منقبت وفضائل حضرت فاطمه زهرا(س)  در جامعه به ویژه نسل جوان مغفول مانده است که باید مجددا بازنگری شود.

مسئول بنیاد و موسسه فرهنگی مهدی موعود(عج) خاطر نشان کرد: مردمی بودن یکی از ارکان  مهم به ویژه نزد مدیران، مسئولان و دیگر اقشار تاثیر گذاری است که در بطن جامعه  هستند و می‌تواند کاستی‌های اخلاقی و اقتصادی را کاهش دهد.

وی در مورد علم و سواد از دیدگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: سواد و علم دو مقوله جدا هستند و در این راستا به  فرموده امام صادق علیه اسلام خودشناسی، خداشناسی، وظیفه‌شناسی و آسیب شناسی مهم‌ترین مؤلفه‌های دینی هستند که باید در جامعه اسلامی گسترش و ترویج یابد.

چاپ ۱۴ جلد کتاب مهدوی

مشاور واحد آموزش بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نیز در ادامه این همایش گفت: چاپ ۱۴ جلد کتاب در مورد مهدویت، آموزش معارف مهدوی در مدت ۴۹۷ روز، برپایی ۲۱۲ کارگاه و همایش ،هشت دوره تربیت مهدوی و نیز ۱۶ ساعت ضمن خدمت برای معلمان از جمله فعالیت‌های بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) است.

لطف الله صادقی‌زاده بیان داشت: توزیع پیک مهدوی دوره ابتدایی، تهیه سه هزار جلد کتاب مهربانی‌ها برای سواد آموزان استان  فارس، آغاز به کار دبیرخانه معاونت و انتظار و نیز ۱۰۰ مورد سخنرانی مهدوی و عکس نوشته  برای استفاده دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

به گزارش فارس در پایان از کتاب‌های حضرت مهدی در گلستان آیات وروایات، خورشید درخشان، ویژه دانش آموزان ابتدایی در قالب داستان، در انتظار آفتاب و نیز تهیه و چاپ چهار عنوان فصلنامه منجی رونمایی شد.

انتهای پیام/ ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول