اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعالیت 23 هزار نفر در صنعت طیور مازندران/ قطع وابستگی به انگلیس با مرغ لاین آرین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به اشتغالزایی در صنعت طیور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 23 هزار نفر به طور مستقیم در صنعت طیور استان فعالیت دارند.

فعالیت 23 هزار نفر در صنعت طیور مازندران/ قطع وابستگی به انگلیس با مرغ لاین آرین

مسعود احمدی‌حاجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری به واحد مرغ لاین در بابلکنار اشاره و اظهار کرد: این واحد از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است که بعد از انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: مجتمع مرغ لاین بابلکنار ظرفیت قطع وابستگی ایران از کشور انگلیس را دارد و با توجه به مشکلات تحریمی، امروز همه مسؤولان ارشد کشور به اهمیت سرمایه‌گذاری در این مجتمع پی بردند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ۶ واحد مرغ اجداد استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت واحد مرغ اجداد در استان ۴۷۰ هزار و ۱۴۰ قطعه است.

احمدی‌حاجی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۹ واحد مرغ مادر با ظرفیت ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۲۰ قطعه در استان فعالیت دارند، ادامه داد: ۲ هزار و ۲۹۲ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۴۱ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۱۷ قطعه در استان فعال است.

وی به ۴۴ واحد موسسه جوجه‌کشی در استان اشاره کرد و گفت: ۳۸ واحد فعال کارخانه خوراک دام در استان وجود دارد که برای تامین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری فعالیت دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به اشتغالزایی در صنعت طیور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر به طور مستقیم در صنعت طیور استان فعالیت دارند.

این مسؤول اظهار کرد: سالانه ۶۶۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۹۸ قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید می‌شود و مشکلی در تامین جوجه یک‌روزه استان وجود ندارد.

احمدی‌حاجی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۲۴۲ تن عسل در استان تولید می‌شود، افزود: برای تولید این میزان عسل ۶ هزار و ۶۳۹ نفر به طور مستقیم در حرفه زنبورداری مشغول فعالیت هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مازندران از جمله استان‌هایی است که از مراتع و گیاهان دارویی خوبی برخوردار است که زنبورداران می‌توانند از این منابع خدادادی برای تولید عسل استفاده کنند.

وی افزود: در مازندران به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی، تنوع تولید عسل وجود دارد.

وی بیان کرد: ۳۷۷ واحد صنعتی گاوداری با ظرفیت ۲۹ هزار و ۶۵۰ راس و ۲۱۳ واحد گوسفنداری صنعتی با ظرفیت ۵۰ هزار و ۲۶۱ راس در استان فعال است که در تامین گوشت قرمز نقش دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار و ۸۷۹ تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود.

این مسؤول به واحد پرورش و اصلاح نژاد مرغ بومی استان اشاره کرد و افزود: در این واحد تا ۲۹ نسل در اصلاح نژاد مرغ بومی مانند سن بلوغ، درصد جوجه‌ریزی و تفریغ آن در استان کار شده است.

احمدی‌حاجی اظهار کرد: تلاشمان این است واحدهای دامداری را در استان به سمت صنعتی شدن ببریم و به همین منظور در دام‌های سبک با وارد کردن نژادهای پرتولید و چندقلوزا در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم آن را در استان گسترش دهیم و دامداری را برای روستاییان به صرفه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به سنتی بودن ۸۵ درصد واحدهای دامداری، برای ساماندهی آن در برنامه های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت اقدام کردیم تا بتوانیم با وارد کردن ژن‌های خوب و تکنولوژی‌های جدید صرفه اقتصادی را دامداری‌ها شاهد باشیم.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مازندران از جمله استان‌های برتر در تولید گوشت سفید در کشور است و ۶۵ درصد فرآورده‌های طیور استان به خارج استان صادر می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه طیور گوشتی، مرغ مادر و گاو شیری صنعتی مشکلی در تامین نهاده نداریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول