اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته است، پیشرفت و آبادانی در استان سرعت گرفته و اعتبارات بسیاری در پروژه‌های آن هزینه شده است.

کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین پروژه‌های توسعه‌ای این استان در دولتی اتفاق افتاد که بیشترین مشکلات مالی و اقتصادی را داشت و در طول سال‌‌های اخیر اتفاقات بزرگی در کردستان رقم خورده است.

وی افزود: اعتبارات عمرانی استان در سال 99 حدود 900 میلیارد تومان بود که در سال 1400 به بیش از یک‌هزار و 600 میلیارد تومان افزایش یافته است و سومین استانی بودیم که بیشترین افزایش بودجه را داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: در مجموع بیش از 2 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف افزایش اعتبار داشته‌ایم و بودجه سال 1400 می‌تواند کردستان را با تحول مواجه کند.

نصراللهی زاده یادآور شد: خوشبختانه کردستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته و سرعت پیشرفت و آبادانی استان بیشتر از گذشته شده و اعتبارات بسیاری در پروژه‌های کردستان هزینه شده است.

وی بیان کرد: تنها در پروژه راه آهن سنندج طی سال‌های 98 و 99 حدود یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبارات نخصیصی داشته که این رقم در تمام کشور بی‌نظیر بوده و هیچ پروژه‌ای این حجم اعتبارات را دریافت نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: در دو سال اخیر بیش از 130 پروژه ورزشی در سطح استان افتتاح شده که بزرگترین آنها ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گولان سنندج است که در کشور یک نمونه است.

نصراللهی زاده اظهار کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان 33 درصد بود که امروز به بیش از 50 درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین در این چند سال بیشتر شهرهای استان پروژه‌های آبرسانی به آنها انجام شده و مردم کردستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: فرودگاه سقز نیز تا خرداد ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و با توجه به اعتباراتی که در این چند سال به آن اختصاص یافته پیشرفت قابل توجهی پیدا کرد.

نصراللهی زاده یادآور شد: در بحث عمران شهری نیز شهرداری‌های استان توانستند با اعتباراتی که جذب کردند پروژه‌های بزرگی را تعریف و به بهره‌برداری رساندند.

وی بیان کرد: اگر با تمام این پروژه‌هایی که انجام شده تمام مسئولان اهتمام ویژه‌ای در فعالیت‌های خود به کار گیرند سرعت توسعه استان بیش از این خواهد شد و طی چند سال آینده تحولات بسیاری را در زیرساخت‌های کردستان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول