اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 5 سند همکاری بین مؤسسات آموزش عالی ازبکستان و انگلستان

«تاشکند» و «لندن» در چارچوب بیست و پنجمین نشست شورای تجارت و صنعت ازبکستان و انگلستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، 5 سند همکاری امضا کردند.

امضای 5 سند همکاری بین مؤسسات آموزش عالی ازبکستان و انگلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تاشکند» و «لندن» در چارچوب بیست و پنجمین نشست شورای تجارت و صنعت ازبکستان و انگلستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، 5 سند همکاری بین موسسات آموزش عالی دو کشور امضا کردند.

بر اساس گزارش سفارت ازبکستان در انگلستان، در این نشست ویدئویی «رستم کریم جان اف» معاون وزارت آموزش عمومی، «امیرالله عبدالله اف» معاون رئیس آژانس توسعه مدارس ریاست جمهوری، موسسه خلاقیت و تخصصی وابسته به دولت، «ریچارد اوریت» مدیر منطقه‌ای شورای انگلستان در اروپا و آسیای مرکزی، روسای موسسات آموزش عالی دو کشور شرکت کردند.  

طرفین در این نشست بر علاقمندی متقابل خود برای گسترش همکاری‌های متقابلا سودمند در امور آموزش متخصصان بر اساس استانداردهای آموزشی انگلستان، برگزاری پژوهش‌های مشترک علمی و عملی، اجرای برنامه‌های تبادلات تاکید کردند.

در چارچوب یادداشت تفاهم همکاری امضا شده، شعبه «نوکوس» دانشگاه دولتی کشاورزی تاشکند و دانشگاه «بانگور» در نظر دارند، طرح‌هایی را در زمینه‌های حفاظت از محیط زیست، خاک شناسی، اصلاح زمین‌های شور، جنگلداری در شرایط خشکی اجرا کنند.  

به نوبه خود، دانشگاه پزشکی «قره قلپاقستان» و دانشگاه «پورتسموت» برنامه ریزی می‌کنند، به طور مشترک پزشکان را از طریق برنامه‌های پزشکی ترانس ملی تدریس کنند.

دانشگاه «استراتکلاید» با دانشگاه فنی «یادجو» در شهر تاشکند در مورد تبادل اساتید و دانشجویان و محققان و همچنین اجرای طرح‌های علمی پژوهشی مشترک در زمینه‌های منابع انرژی تجدید پذیر، ساختمانی و مهندسی به توافق رسیدند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این  دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول