اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح طرح‌های پرورش شترمرغ و بسته‌بندی عسل در روستاهای اصفهان

امروز ۳ طرح پرورش بوقلمون در قلعه‌امام در بخش بن‌رود، پرورش شترمرغ در روستای کمشچه در برخوار و شرکت بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی توسط مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به صورت نمادین افتتاح شدند.

افتتاح طرح‌های پرورش شترمرغ و بسته‌بندی عسل در روستاهای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌رضا سعیدی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه طرح‌های پرورش بوقلمون در قلعه‌امام در بخش بن‌رود، پرورش شترمرغ در روستای کمشجه در برخوار و شرکت بسته‌بندی عسل اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید با هدف حمایت از کارآفرینان جوان و طرح‌های تولیدی زودبازده کوچک و متوسط فعالیت می‌کند، این فعالیت تقریباً از سال ۹۰و ۹۱ با نام صندوق کارآفرینی امید شروع شد و  قبل از این صندوق کارآفرینی امید با نام صندوق کارآفرینی مهرامام رضا در حال فعالیت بود.

 مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: از سال ۹۰ تا ۹۱ نحوه‌ مشارکت و حمایت از طرح‌ها، مسیر پرداخت‌تسهیلات با حضور مدیریت جدید، تغییراتی پیدا کرد و کار توسعه پیدا کرد و ما وارد کارهایی با مقیاس بزرگ‌تر شدیم و مبلغ تسهیلات را از مبالغ خورد که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بود افزایش دادیم و الان تا سقف ۴ میلیارد تومان با نرخ کار مزد۴ درصد و ۶ درصد تسهیلات می‌دهیم.

وی هدف اصلی از این اقدامات را کمک به حوزه‌ عنوان کرد و گفت: به ویژه با توجه به دستورات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید و سال جهش تولید در این راستا حرکت کردیم و در این مقطع چندساله توانستیم با حمایت از طرح‌های تولیدی در کلیه‌ بخش‌های اقتصادی خدماتی، کشاورزی و صنعت گام مهمی را به سهم خودمان و به سهم منابعی که در اختیار داریم، برداریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: در سه چهار سال اخیر با توجه به قانون اشتغال پایدار که مصوب مجلس است بیشتر فعالیت ما در حوزه‌ روستا بوده‌ است، منظور از حوزه‌ روستا فقط فعالیت کشاورزی نیست بلکه هر فعالیتی که در حوزه روستا اتفاق بیفتد مثلاً شما در بخش خدمات مانند گردشگری در روستا فعالیت کنید مورد حمایت ماست، اعتبارات را با منابع در اختیارخودمان و با مشارکت منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌کنیم و ردیف بودجه به ما تعلق نمی‌‌گیرد.

 مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: با نظارت‌هایی که توسط دستگاه نظارتی شده‌ است هم رضایتمندی دولتی‌ها، هم رضایتمندی مجلسی‌ها و هم رضایتمندی مردم از طرح اشتغال پایدار روستایی وجود داشته‌است و این باعث خوشحالی ماست که توانستیم با این حرکت امید مردم را بیشتر بکنیم و جوان‌ها را به سمت تولید و کار و فعالیت سوق دهیم و این طرح‌ها باعث اطمینان و ایجاد دلگرمی در جوانان می‌شود.

احسان مهدوی هزاوه نیز در ادامه در رابطه با تسهیلاتی که در یک سال اخیر در  صندوق کارآفرینی امید به مردم پرداخت‌شده‌ است، گفت: در مجموع ۱۵۲۱ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد۴ و ۶ درصد پرداخت کرده‌ایم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان افزود: اگر وام از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت شده‌ باشد با تسهیلات با کارمزد ۶ درصد بوده و بقیه تسهیلات پرداخت شده با کارمزد ۴درصد بوده‌اند؛ که ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون منابع از صندوق توسعه ملی بوده‌ است.

وی تصریح کرد: در مجموع آنچه در یک سال اخیر اتفاق افتاده، یعنی از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال ۳۱۶۷ فرصت شغلی به صورت مستقیم توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده و در مجموع ۴۶۸۶ فقره تسهیلات ارزان قیمت در حوزه‌ اشتغال و کسب و کار پرداخت کرده‌ایم.

مهدوی اضافه کرد: در بخش کشاورزی از فرآوری محصولات کشاورزی تا بسته‌بندی محصولات کشاورزی، حمایت از احداث گلخانه‌ها در بخش پرورش دام و طیور تا بسته‌بندی گوشت و فرآورده‌های دامی، صنایع تبدیلی مانند تولید رب، مربا و در بخش صنعت چوب، محصولات چرمی، فرش و در بخش خدمات مانند گردشگری، کلینیک های سلامت روستایی که طبق قانون این مشاغل مورد حمایت واقع شده‌اند، وام‌ها از ۵۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد تومان بوده است ولی ما سعی کرده‌ایم عمده‌ تسهیلات‌مان، تسهیلات خ‍ُرد باشد.

ابوالفضل کاظمی مدیر طرح‌ بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی نیز گفت: ۴۰ درصد عسل مورد نیاز برای بسته‌بندی را خودمان تولید می‌کنیم، کارمان را از سال ۹۸ با ۲۰۰ میلیون تومان وام شروع کرده‌ایم و الآن ۵ برند داریم، این طرح برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته است و برای فروش محصولات از سایت، اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ و یک تیم بازاریابی کمک گرفته‌ایم، حتی به مالزی صادرات داشتیم ولی به خاطر شرایط کرونا و نوسانات قیمت دلار موفق نبودیم.

مدیر طرح‌ بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی ادامه داد: در نظر داریم این طرح را با تولید ژل‌ رویال و زهر زنبور عسل که در داروسازی کاربرد فراوانی دارند توسعه دهیم و در این راه نیاز به حمایت داریم.

سید علی حیدری، پرورش‌‌دهنده شترمرغ و مسؤول طرح پرورش شترمرغ با اشاره به آغاز کار با پرورش چند جوجه شترمرغ در منزل و کمک گرفتن از فرزندان تحصیل‌کرده خود، مطرح کرد: پرورش شترمرغ را از شهریور ماه ۹۴ آغاز کرده و در خرداد سال ۹۹ از صندوق کارآفرینی امید وام گرفتم، ولی به دلیل گرانی وام کافی نیست و باز هم نیاز به کمک و وام داریم و نه تنها من بلکه همه‌ پرورش‌دهنده‌های شترمرغ نیاز به کمک و مساعدت دارند.

پرورش‌‌دهنده شترمرغ در رابطه با طرح پرورش شترمرغ توضیح داد: این طرح در 7 هزار مترمربع زمین که هزار متر آن ساخته شده ‌است قرار دارد، ظرفیت تولید این طرح ۲۰۰ رأس است که الآن ۵۸ شترمرغ داریم، البته در ابتدا ۸۰ رأس بودند که ۲۲ رأس از آن‌ها تلف شدند.

وی در ادامه از قیمت دانه و آذوقه شکایت کرد و گفت: هر شترمرغ روزی ۲ کیلو دانه می‌خورد که قیمت هر کیلو دانه ۸ تومان است و من از حقوق بازنشستگی‌ام هزینه‌ها را تأمین می‌کنم.

حیدری در پایان عنوان کرد: محصولات ما کود و گوشت است که ۷ تا ۸ ماه طول می‌کشد که جوجه‌ها بزرگ شوند و هر جوجه ۷۰ تا۸۰ کیلو وزن دارد.

به گزارش فارس، امروز ۳ طرح پرورش بوقلمون در قلعه‌امام در بخش بن‌رود، پرورش شترمرغ در روستای کمشچه در برخوار و شرکت بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی توسط مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به صورت نمادین افتتاح شدند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول