اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ریزش‌ها معلول بی‌توجهی به زیربناهای فکری و اخلاقی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر مطرح کردن دین به زیبایی در جامعه تأکید کرد و گفت: بعد اخلاقی و رفتاری دانشجویان در دانشگاه‌ها باید موردتوجه باشد زیرا ریزش‌ها معلول بی‌توجهی به زیربناهای فکری و اخلاقی است.

ریزش‌ها معلول بی‌توجهی به زیربناهای فکری و اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین میلاد امام خمینی (ره) اظهار کرد: گیلان دارای ۹ دانشگاه است و دانشجویان بسیاری در آن تحصیل می‌کنند.

وی به تحصیل ۳۳ هزار دانشجو تنها در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اشاره کرد و افزود: در رشته‌های پزشکی متخصصان و فوق متخصصان بسیاری در استان داریم و در بعضی از عرصه‌ها پیشگام هستیم.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه در گیلان با دو عرصه علمی حوزه و دانشگاه مواجهیم، افزود: علاقه‌مندم در کنار استادان و دانشجویان دانشگاه و حوزه باشم. 

فلاحتی هدایت معنوی، پاسخ به شبهات و سلوک معنوی با دانشجویان از برنامه‌های تشکل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواند و تصریح کرد: سلوک معنوی دانشجویان در دانشگاه‌ها نباید فراموش شود زیرا انقلاب ما اسلامی محسوب می‌شود و ورود فرهنگی در دانشگاه‌ها مدنظر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در فضاهای تربیتی، علمی و دینی تمام رفتارهای انسان باید منطبق بر مبانی اخلاقی باشد، بیان کرد: حیث مبلغ دین بودن و رابطه حوزه و دانشگاه در نهادهای دانشگاهی نباید فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر مطرح کردن دین به زیبایی در جامعه تأکید کرد و گفت: بعد اخلاقی و رفتاری دانشجویان در دانشگاه‌ها باید موردتوجه باشد زیرا ریزش‌ها معلول بی‌توجهی به زیربناهای فکری و اخلاقی است.

برنامه‌های معرفتی آیت‌الله فلاحتی در دانشگاه‌ها تأثیرگذار است

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز در دیدار مذکور گیلان را از استان‌های باسابقه در عرصه فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: در طول یک سال گذشته بیماری کرونا در عرصه‌های دانشگاهی تأثیر گذاشته و در بعضی از بخش‌ها فرصت‌هایی ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی با بیان اینکه برنامه‌های معرفتی آیت‌الله فلاحتی در دانشگاه در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی تأثیرگذار است، گفت: تحول اصلی در عرصه فرهنگی هنوز در دانشگاه‌ها انجام‌نشده و در این راستا می‌توانید مطالبه گر باشید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول