اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نوری المالکی: روسیه از طریق شورای امنیت مانع دخالت بیگانگان در انتخابات عراق شود

«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق در دیدار با سفیر روسیه از این کشور خواست در شورای امنیت مدافع حاکمیت عراق باشد و اجازه دخالت کردن ناظران بین المللی در انتخابات زودهنگام این کشور را ندهد.

نوری المالکی: روسیه  از طریق شورای امنیت مانع دخالت بیگانگان در انتخابات عراق شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد روز چهارشنبه با  «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دوله القانون» عراق درباره انتخابات زودهنگام عراق که قرار است اکتبر آینده برگزار شود، گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، بر اساس بیانیه دفتر نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق، محور گفت‌وگوهای این جلسه  تبادل نظر در مورد مسائل عراق و روند آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام بود.

در این بیانیه آمده است که نوری المالکی همچنین درباره عمق روابط عراق و روسیه و لزوم تقویت آن به گونه‌ای که منافع دو ملت دوست را تأمین کند، صحبت کرد.

بر اساس این بیانیه، رئیس ائتلاف دوله القانون گفت که  مرحله فعلی شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود و لازم است که  فضای مناسب برای دور نگه داشتن آن از زور سلاح و دخالت بیگانگان در روند انتخابات فراهم شود.

المالکی تاکید کرد: «انتخابات باید تحت نظارت بین المللی و بدون ضربه به حاکمیت عراق باشد و روسیه  به عنوان کشور دوست  با حمایت از روسیه از وحدت، استقلال و حاکمیت آن در شورای امنیت سازمان ملل دفاع کند.»

سفیر روسیه به نوبه خود بر حمایت کشورش از عراق و تمایل آن به تقویت روابط در همه زمینه‌ها و گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف العراقیون نیز روز سه شنبه در دیدار با سفیر روسیه در بغداد گفت که نظارت بین المللی بر انتخابات عراق باید بدون دخالت در جزئیات باشد.

 انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق قرار است دهم  اکتبر آینده (۱۸ مهر سال ۱۴۰۰ شمسی) برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول