اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری سومین همایش ملی مادران فاطمی در مدرسه منصوریه/ لزوم توجه به نقش بانوان در عرصه‌ فرهنگی

سومین همایش ملی مادران فاطمی و تجلیل از مقام همسران و مادران، کادر اساتید و طلاب در مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد.

برگزاری سومین همایش ملی مادران فاطمی در مدرسه منصوریه/ لزوم توجه به نقش بانوان در عرصه‌ فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسئول مدرسه علمیه منصوریه امروز در سومین همایش ملی مادران فاطمی و تجلیل از مقام همسران و مادران کادر، اساتید و طلاب مدراس علمیه، منصوریه، مولی الموحدین، خاتم الانبیا و غدیریه که در مدرسه منصوریه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: هر ساله مراسم تجلیل از همسران کادر، اساتید و طلاب به صورت حضوری برگزار میشد اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه به صورت محدود و مجازی برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در ادامه به هدف اصلی برگزاری مراسم تجلیل از همسران طلاب اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از بانوانی است که در کنار همسر خود جهادی کار کرده اند و در این زمینه، بارها عرض کرده ام که هر مرد موفقی بخشی از توفیقات خود را مدیون همسر خود است.

مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین، خاتم الانبیا و غدیریه با بیان اینکه شایسته است از همسران همه طلاب شیراز تجلیل شود، ادامه داد: باید از همسران همه طلاب در هر استان تجلیل صورت گیرد چراکه نقش بانوان را نمی توان انکار کرد.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه امیدواریم این حرکت کشوری و عمومی شود، افزود: هیچ مردی نباید مقام زن را فراموش کند چرا که همه مسئولان و مدیران نیز موفقیت ها خود را مدیون همسرانشان هستند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) گفت: دو چیز رمز سلامت یک جامعه است و یک جامعه پویا باید به این دو توجه کنند؛ نظم یکی از اصول زندگی و جامعه است و همان طور که آفریده‌های خداوند همه در کمال نظم و زیبایی خلق شدند، در زندگی انسانها نیز باید نظم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق تمام تعالیم اسلام را بر روی نظم دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت خمس، رفتن به حج، خواندن نماز صبح، سعی و صفا و مروه، عرفات، مشعر، منا و هر چه در احکام اسلامی وجود دارد نظم است، امروز از راستگویی یا دروغگویی رنج می بریم؟ دلیل افزایش فقر چیست؟ چرا اقتصاد ما مشکل دارد؟ پاسخ همه این مسائل را می توان ناشی از بی نظمی دانست.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای حسنه کردن دنیا و سپس آخرت آمده و قوانین اسلامی نیز در همین راستا است، گفت: حضرت زهرا(س) می فرماید "اگر نظم می خواهید از ما اطاعت کنید" و بر این اساس، هر کجا تخلف و معضل اجتماعی است، ناشی از بی دینی می باشد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت با بیان اینکه برخی به روی عادت عبادت کرده و ربا می کنند، اظهار کرد: چرا بازار آشفته است، به این دلیل است که عده ای از اهل بیت(ع) فاصله گرفته اند، خداوند میزان اعمال افراد را در آخرت شخصی مانند خودش قرار می دهد، از این رو میزان یک مدیرکل، مدیرکل است، اگر اولیا را شناختیم و از آنان اطاعات کردیم جامعه سالم می شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت روحانیت نیز آشنایی مردم با اولیا و انبیا است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا اعمال ما مورد قبول رضای خدا باشد، حضرت زهرا(س) فرمود دنیا را برای سه چیز از جمله ارتباط با خدا، ولی خدا و ارتباط با خلق خدا می خواهم، پس دنیای خوب برای کسی است که خداوند از او راضی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق به مشکلات جامعه امروز اشاره کرد و بیان داشت: برخی از مسئولان مردمی نیستند و درد مردم را هم نمی دانند، همچنین دسترسی به برخی مدیران کل مشکل است و در واقع از درب پشتی می آیند و از درب پشتی خارج می شوند؛ کسانی که برای رای در میان مردم حاضر می شوند مورد قبول نیستند، ارتباط با مردم باید برای خداوند باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول