اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

نصب ۴۸ سایت تلفن همراه شهری، جاده‌ای و روستایی در ایلام

مدیر عامل مخابرات استان ایلام گفت: در راستای ارتقا تکنولوژی سایت تلفن همراه ۴۸ سایت روستایی، شهری و جاده‌ای در دست اقدام است که عملیات اجرای تعدادی از این پروژه به پایان رسیده است.

نصب ۴۸ سایت تلفن همراه شهری، جاده‌ای و روستایی در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حشمت اسدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 48 سایت شهری، جاده‌ای و روستایی را در برنامه ارتقا تکنولوژی داریم و تا پایان دولت تمام استان‌های دارای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حیطه خدماتی ما فقط مربوط به مخابرات و همراه اول است، افزود: مجموعه خدمات بخش اینترنت و موبایل منحصر در حیطه خدماتی مخابرات نیست و سایر شبکه‌ها نیز موثر هستند.

مدیر عامل مخابرات استان ایلام گفت: مخابرات در حوزه‌های تلفن ثابت، اینترنت خانگی، تجاری و تلفن همراه ارائه خدمات می‌کند؛ تعداد تلفن‌های همراه اول مشغول به کار از ابتدای دولت کنونی 455 هزار و 244 مشترک بوده که به 633 هزار مشترک رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی سایت‌های تلفن همراه اول نسل دو به رشدی در حدود پنجاه درصد رسیده و نسل سوم و چهارم نیز از ابتدای دولت تا کنون 194 سایت 3G و 196 سایت 4G بوده است.

اسدی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه اول به 145/1 درصد رسیده که رشدی معادل 78 درصد در استان بوده و  97 درصد جمعیت تحت پوشش شبکه تلفن همراه استان، تحت پوشش شبکه همراه اول است.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 21/4 درصد و همچنین میانگین مکالمه هر دقیقه تلفن همراه بالای 80 تومن و تلفن ثابت چیزی در حدود 30 تومن است.

اسدی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه در این ایام کرونا دسترسی به اینترنت پر سرعت است گفت: کل پورت‌های ای‌دی‌اس‌ال منصوبه ما و ظرفیت فنی ما از ابتدای دولت که در حدود 20 هزار بود به 58760 پورت رسیده است.

وی ادامه داد: در بحث واگذاری اینترنت و پهنای باند هیچ مشکلی نداریم و در پیک مصرف کرونا 6 g پهنای باند بوده که ظرفیت ما برای 15 Gنیز اماده شده است.

اسدی با بیان اینکه تنها روش مرسوم در دنیا نصب آنتن و دکل است، افزود: مشکل نبود اینترنت در برخی مناطق شهر را میدانیم، اما خود مردم اجازه احداث سایت در آن محل را نداده‌اند.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول