اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج آغاز شد

عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج باحضور معاون رئیس جمهور آغاز شد

عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به منظور پایان دغدغه کیفیت آب شرب شهر سنندج، تصفیه خانه این شهر پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب شهر سنندج با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عصر روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه رسماً آغاز شد.

 سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در حاشیه آئین آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج اعلام کرد:  از سال 84 پروژه‌های متعددی انجام گرفت و قریب به سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی اعلام کرد: کارهای زیرساختی خوبی در کردستان انجام شده است که بیشتر در بحث ذخیره‌سازی و تامین آب اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خاطر نشان کرد: در بحث انتقال یعنی ‌استفاده آب براساس تخصیص‌های ‌وزارت نیرو در بخش شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی، تمامی 20 هزار میلیارد تومان ارزش روز این پروژه‌ها، حدود یک هزار میلیارد ظرف سه سال است که اگر اتفاق بیفتد به اهدافمان در 15 سال گذشته رسیده‌ایم.

رضوی گفت: با پیگیری مسوولان استانی قطعا دولت در تحقق پروژ‌ه‌های حوزه آب استان دریغ نمی‌کند چرا که از سیاست‌های دولت و تاکیدات رهبری است که در شرایط فعلی سرمایه‌های معطل مانده را به استفاده مطلوب برای مردم باید برسانیم.

وی اضافه کرد: به مردم کردستان قول می‌دهم با تامین اعتبار، انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بجای دو سال در مدت یکسال انجام شود.

رضوی بیان کرد: سد آزاد هفت متر مکعب آب در ثانیه انتقال می‌دهد و استان را در همه نیازهایش سیراب می‌کند.

وی همچنین در حاشیه این مراسم نیز به خبرنگار فارس گفت: اقدامات پروژه سامانه انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب شهر سنندج بطول تقریبی 27 کیلومتر با لوله‌های فولادی به اقطار 1400 و 1200 میلیمتر احداث می‌شود. 

وی افزود: هدف این پروژه جایگزینی آب سد آزاد با سد قشلاق و بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج با پیش‌بینی جمعیتی معادل 700هزار نفر در سال 1425 است.

مدیر عامل شرکت آب و نیرو اظهار داشت: با احداث این خط لوله سالانه 57 میلیون متر مکعب آب به تصفیه خانه منتقل خواهد شد. 

رضوی تصریح کرد: این طرح با بودجه 3500 میلیارد ریالی و در مدت حداکثر دو سال به کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و موسسه اروندان اجرا خواهد شد. 

وی اضافه کرد:  این خط لوله از میانه سامانه انتقال آب سد آزاد به دشتهای قروه – دهگلان منشعب می‌شود و طول کلی مسیر از سد آزاد تا تصفیه خانه حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه 480 متر است.

سامانه انتقال آب از سد ازاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج با هدف تامین نیاز اب شهری سنندج و همچنین روستاهای حاشیه مسیر خط انتقال اجرا می‌شود. برداشت آب مورد نیاز طرح از خروجی تونل میانی سامانه آب آزاد انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول