اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تعداد وقف پس از انقلاب ۳ برابر شده است

مدیرکل اوقاف استان تهران با اشاره به برنامه‌های بقاع متبرکه همزمان با دهه فجر، از افزایش وقف پس از انقلاب خبر داد و گفت: از سال ۵۸ تاکنون ۶ هزار و ۹۰ مورد وقف در استان تهران صورت گرفته است.

تعداد وقف پس از انقلاب ۳ برابر شده است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران در نشست خبری که امروز ۱۵ بهمن‌ماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س) با اشاره به فعالیت‌های اوقاف در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا فعالیت‌هایی برای ایام دهه فجر پیش‌بینی شده است که در اولین روز دهه فجر در ۹۰ بقاع متبرکه همزمان با ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی جشن انقلاب برگزار شد.

برپایی محفل انس با قرآن در ۵۰ بقاع متبرکه

وی با بیان اینکه در ۵۰ بقاع متبرکه همزمان با دهه فجر محفل انس با قرآن به صورت مجازی، برگزار می‌شود، افزود: جشن میلاد حضرت زهرا (س) در ۱۰۰ بقاع متبرکه نیز به صورت مجازی و حضوری تدارک دیده شده است. همچنین در بقعه شیخ صدوق شهرری جشن تکریم بانوان با حضور ریاست اوقاف برپا شد.

شب شعر انقلاب در ۳۰ امامزاده استان تهران برگزار می‌شود

عبداللهی از برپایی مراسم شب شعر انقلاب در ۳۰ بقاع خبر داد و گفت: این مراسم هر شب در بقاع متبرکه با حضور برخی شعرا برپا می‌شود. علاوه بر این، طنین ندای الله اکبر در ۱۰۰ بقاع استان تهران همزمان با شب پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن برافراشته می‌شود.

برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی در ۵۱ بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و‌امور خیریه استان تهران پخش آواهای انقلابی و آیین غبارروبی و عطرافشانی و اهدای گل به قبور شهدا با حضور مسوولان و علما و خانواده معظم شهدا در ۱۰۰ بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های اوقاف استان تهران در دهه فجر عنوان کرد و افزود: در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی با رویکرد انقلاب در ۵۱ بقاع متبرکه برگزار می‌شود. علاوه بر این، توزیع بسته‌های بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی در ۴۰ بقاع متبرکه انجام می‌شود.

حضور مبلغ در امامزاده‌ها همزمان با دهه فجر

عبداللهی با بیان اینکه مبلغان و‌ روحانیون برای پاسخگویی به سوالات شرعی در ۹۰ بقاع متبرکه در سطح استان تهران همزمان با دهه فجر اعزام شدند، گفت: با توجه به محدودیت وپروتکل بهداشتی برخی برنامه‌های جشن انقلاب نیز به صورت مجازی در حال اجرا است. همچنین ما در این دوره از مدیریت در اوقاف  با حضور آقای خاموشی، در ارتباط با مباحث فعالیت در حوزه دانش بنیان برنامه‌ریزی کردیم؛ به طوری که در حوزه معاونت اقتصادی اوقاف استان تهران با حضور تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان‌ با دیدگاه کمک به این موضوعات و مباحثی که می‌تواند در پیشرفت مراکز علمی توام با امور اقتصادی موثر باشد، اقداماتی داشتیم.

مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان/ افزایش ۳ برابری قف پس از انقلاب در تهران

‌مدیرکل اوقاف استان تهران یکی از پروژه‌های دانش‌بنیان را تولید موتورهای برقی عنوان کرد و افزود: برای این منظور با شرکت دانش بنیان وارد مشارکت شدیم و موتورهایی تولید می‌کنیم که موتور شارژی هستند. باتری اینها دانش بنیان است که در ایران تولید می‌شود. سیستم نیروی محرکه آنها هم از نظر قدرت و هم مداومت کاری و سرعت تولید در داخل کشور نمونه است.

عبداللهی در پایان به تعداد وقف‌های انجام شده در استان تهران اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۸، یک هزار و ۷۹۶ مورد وقف داشتیم. همچنین از سال ۱۳۵۸‌ تاکنون نیز ۶ هزار و ۹۰ مورد وقف در استان تهران صورت گرفته است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول