اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کارشناس آمریکایی: « واکسن روسی نقش حیاتی در کنترل همه‌گیری دارد»

یک کارشناس آمریکایی می‌گوید، واکسن «اسپوتنیک» روسیه نقش حیاتی در مبارزه با همه گیری در سراسر جهان دارد.

کارشناس آمریکایی: « واکسن روسی نقش حیاتی در کنترل همه‌گیری دارد»

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، یک کارشناس آمریکایی می‌گوید، «Sputnik V» روسیه نقش حیاتی در مبارزه با همه گیری در سراسر جهان دارد.

این کارشناس درباره مقاله‌ای که توسط ژورنال لنست در مورد واکسن روسی منتشر شده است، اظهار نظر کرد؛ مجله لنست( The Lancet)، از معتبرترین نشریات پزشکی جهان، گزارش‌ داده نتیجه فاز سوم واکسن روسی «اسپوتنیک v» نشان می‌دهد این واکسن، تقریبا ۹۲درصد در ایجاد ایمنی علیه کرونا کارآمد بود.

کارشناس آمریکایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تاس گفت: «این خبر خوبی است زیرا خلاف سایر واکسن‌ها، اسپوتنیک وی دو ناقل آدنوویروس یا ویروس بیماری تنفسی را ترکیب می‌کند- آدنوویروس انسانی نوترکیب نوع ۲۶ (آرای‌دی۲۶-اس) و نوترکیب آدنوویروس انسانی نوع ۵ (آرای‌دی۵-اس) - که برای بیان پروتئین اسپایک سارس-کووی-۲ اصلاح شده است.  اولین دوز واکسن پاسخ ایمنی را شروع می‌کند و دومی آن را تقویت می‌کند».

دانشیار ویروس‌شناسی و واکسینولوژی در دانشگاه کنتیکت پائولو وردی به خبرگزاری روسیه گفت: «واکسن  توسعه داده روسیه نقش مهمی در مبارزه با همه گیری در سراسر جهان دارد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول