اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از گوشه کنار ورزش مازندران چه خبر| از وعده استاندار به نساجی تا تقدیم مدال قهرمانان به خانواده شهدا + تصاویر

در یکی دو روز اخیر در گوشه کنار ورزش استان مازندران مسابقات و برنامه‌های زیادی برگزار شد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

از گوشه کنار ورزش مازندران چه خبر| از وعده استاندار به نساجی تا تقدیم مدال قهرمانان به خانواده شهدا + تصاویر

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی | ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌گردند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در یکی دو روز اخیر در گوشه کنار ورزش استان مازندران برخی مسابقات و برنامه‌هایی برگزار شد که در این گزارش قصد داریم به آن می پردازیم.

تور ملی والیبال ساحلی بوشهر؛ موج سواران الف و صعود به ۱۶ تیم

تیم والیبال ساحلی موج سواران ساحل نوشهر الف (علیرضا آقاجانی - جواد فیروزپور) با یک پیروزی مقابل تیم میزبان به جمع ۱۶ تیم‌نهایی این دوره از رقابت‌ها صعود کردند.

تیم موج سواران ساحل نوشهر ب (محمدشالیکار ، ابوالحسن خاکی زاده) نیز با کسب یک پیروزی و یک شکست به ترتیب مقابل بندر بوشهر و هیأت والیبال استان بوشهر به مرحله پلی‌آف صعود کردند. جلسه قرعه‌کشی تیم‌های دوم و سوم هر گروه برای صعود به مرحله بعد امشب برگزار می‌شود و تیم " موج سواران ب" فردا در صورت پیروزی به جمع ۱۶ تیم برتر تور ملی والیبال ساحلی راه پیدا خواهد کرد.

 تساوی شهدای بابلسر و مس شهربابک در لیگ دسته دوم فوتبال

حسین رحمانی تیم خود را با ترکیب رضا منصوری، حمید بابایی، سیداحد شفیعی، مرتضی بابایی، حامد حسن زاده، سیدامین هاشمی، جواد لورایی، حمید صفری، رضا تیما، ایمان علیزاده و قاسم گرامی و سیستم ۱-۴-۱-۴ به مصاف هفته پنجم لیگ باهدایت وحید رضایی فرستاد.

مسی‌ها که در بازی‌های قبلی خود چهار برد و یک تساوی کسب کرده بودند، برای تداوم صدرنشینی به دنبال به دست آوردن یک پیروزی دیگر بودند و شهدای بابلسر هم بعد از دو باخت مشابه یک بر صفر بیرون از خانه مقابل تیم‌های شهیدقندی یزد و نفت امیدیه، برای ماندن در جمع مدعیان به کسب برد می‌اندیشد.


نبرد دو تیم به یک جنگ پربرخورد و فیزیکی پایاپای در میانه میدان تبدیل شد و در طول بازی کمتر شاهد خلق موقعیت‌های جدی بر روی دروازه‌ها بودیم.

در نیمه دوم شهدای بابلسر با سه تعویض و ورود فرشاد قاسمی، علیرضا مهدیزاده و سعید زارع به ۱-۳-۲-۴ تغییر سیستم داد و فشار بیشتری را روی دروازه حریف وارد کرد.

در دقیقه ۹۳ بازی مدافع مس شهربابک، سیداحد شفیعی را در درون محوطه جریمه سرنگون کرد، ولی داور مسابقه از اعلام ضربه مسلم پنالتی به سود شهدای بابلسر خودداری کرد تا بازی با نتیجه صفر بر صفر خاتمه یابد.

تجلیل بسیج ورزشکاران استان از قهرمانی که مدالش را تقدیم کرد

در پی اهدای مدال طلای جهانی فیض‌الله نفجم به خانواده شهید تکواندوکار مدافع حرم، بسیج ورزشکاران استان مازندران از این حرکت ارزنده تقدیر و تجلیل کرد.

 به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرهنگ افشار مسئول بسیج ورزشکار استان مازندران به نمایندگی از سردار فرمانده سپاه کربلا و مدیرکل ورزش و جوانان استان، از حرکت ارزشمند فیض الله نفجم از قهرمانان سابق خوشنام مازندرانی تشکر و قدردانی کردند.

نفجم که چندی پیش در ابتدای فعالیت رئیس هیاتی خود، مدال رقابت‌های جهانی اسپانیا 2006 خود را به فرزند برومند شهید تکواندوکار سید جواد اسدی اهدا کرد. سازمان بسیج ورزشکاران این حرکت ارزنده در اهدا مدال را مقدمه‌ای برای عرض ادب جامعه قهرمانی هیأت تکواندو استان دانست تا دعای خیر شهدا عزیز بدرقه راه همه قهرمانان باشد تا در کسب قله‌های پرافتخار و رفیع دنیای ورزش سرافراز باشند.

درپی این دیدار قرار شد به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هر 42 روز قهرمانان مدال آور مازندرانی مدال ارزنده خود را به یکی از خانواده شهدا مازندرانی اهدا نمایند.

 شکوری سرمربی شهروند نور شد

 بازیکن سابق استقلال و سرمربی سابق تیم‌های رایکا و چوکا به عنوان سرمربی جدید شهروند نور معرفی شد.

هادی شکوری بازیکن سابق تیم‌های استقلال تهران و صبا قم و همچنین سرمربی اسبق تیم‌های رایکا بابل و چوکا تالش در لیگ دسته اول کشور با تصمیم مدیرعامل باشگاه شهروند نماینده استان مازندران در مرحله نخست لیگ دسته‌سوم کشور به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد و جایگزین سعید گوزه‌گر شد.

گفتنی است، شهروند نور با انجام پنج بازی و با کسب دو برد دو باخت و یک تساوی و با ۷ امتیاز در رتبه پنجم گروه اول قرار دارد.

 مشکلی برای اجرای پروژه چمن طبیعی ورزشگاه وطنی وجود ندارد

مجید حسین‌زادگان استاندار مازندران در دیدار با رضا نادری معاون فرهنگی باشگاه نساجی و جمعی از مشوقین حوزه هواداری اظهار کرد: مشکلی برای اجرای پروژه چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر وجود ندارد. برای حل مشکلات تیم نساجی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و برای خروج باشگاه از مشکلات جاری، شبانه‌روزی پیگیر هستیم.

وی افزود: با تقویت و جذب بازیکن در نیم‌فصل، خوشبین هستیم نتایج خوبی در بازی‌های آینده کسب شود.

استاندار مازندران بیان کرد: مشکلات اعتباری برای احداث سکوی ضلع غربی شهید وطنی وجود ندارد و برای احداث چمن طبیعی اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و مشکلی برای اجرای این پروژه‌ها وجود ندارد.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: سرمربی نساجی مربی کاربلد و توانمندی است و امیدواریم نتایج خوبی را در بازی‌های آینده کسب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حمایت شرکت هواپیمایی وارش از باشگاه نساجی مازندران قابل تقدیر است.

استاندار مازندران تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان باید به تعهدات خود در قبال باشگاه نساجی و ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر عمل کند و همچنین از سوی همه افراد نزدیک به باشگاه باید حمایت‌های لازم از بازیکنان و سرمربی تیم به‌عمل آید تا در آرامش بسر ببرند.

حسین‌زادگان تصریح کرد: خوشبین هستیم با اراده بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه، تیم نساجی با کسب نتایج خوب در روزهای آینده، در لیگ برتر باقی خواهد ماند.

شکست شاگردان نادر در ساری

تیم‌های رایکای بابل و فجر شهید سپاسی شیراز در هفته دوازدهم مسابقات لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه شهدای ساری به دیدار هم رفتند که بابلی‌ها با دریافت دو گل بازی را به حریف شیرازی واگذار کردند.

رایکا که با پیروزی در این بازی خانگی می‌توانست به جمع مدعیان لیگ برتر هم صعود کند مقابل فجر شکست خورد تا همچنان در میانه‌های جدول باقی بمانند.


فجر شهید سپاسی شیراز نیز با سرمربیگری علی اصغر کلانتری پس از شکست مقابل تیم چوکا تالش در هفته دهم و تساوی هفته گذشته مقابل خیبر خرم آباد، آمده بود تا نتایج بد چند هفته اخیرش را جبران کند که در این کار موفق بود و با پیروزی مقابل رایکا ۲۰ امتیازی شدند و به رده سوم جدول رده بندی صعود کردند.

رایکا هم با شکست در این بازی ۱۶ امتیازی باقی ماند و به رده دهم جدول سقوط کرد.

زمان نقل و انتقالات نیم فصل لیگ دسته یک اعلام شد

 زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ دسته یک از روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۹۹ آغاز می‌شود و دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

ادارات برتر ورزش و جوانان معرفی شدند
همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر، از ادارات ورزش و جوانان برتر در پویش ورزش درخانه تجلیل بعمل آمد.

مدیر‌کل ورزش و جوانان در این جلسه با اشاره به شرایط کم‌تحرکی حاکم بر جامعه که بواسطه شیوع کرونا گریبان‌گیر خانواده ها شده است اظهار داشت: باید از ظرفیت فضای مجازی، خلاقیت‌های جوانان و ورزشکاران و زیرساخت‌ها و سخت افزارهای موجود در هیات‌های ورزشی استان برای ایجاد نشاط و ورزش بهره گیریم و در این مسیر از همه‌ی روسای ادارات و همکاران ورزش و جوانان توقع می‌رود که با جدیت در این موضوع ورود کنند.


رنگرز در ادامه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا می‌توان از ظرفیت پیشکسوتان و ورزشکاران نیز بهره گرفت.

وی افزود: معتقدم می‌توان با استفاده از ظرفیت سمن‌های جوانان و هیات‌های ورزشی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت ایام الله تدارک دید.

در پایان این جلسه از ادارات برتر در پویش ورزش درخانه به ترتیب؛ ادارات سطح یک : آمل و بابل، ادارات سطح دو : بابلسر، محمودآباد، بهشهر، ادارات سطح سه:میاندورود، سوادکوه شمالی، کلاردشت مورد تجلیل قرار گرفتند.

عرفان آهنگریان مدال خود را به خانواده شهید بابایی مقدم تقدیم کرد

در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، عرفان آهنگریان دارنده چندین مدال طلا از مسابقات جهانی و آسیایی ووشو مدال خود را به خانواده شهیدبابایی مقدم از شهدای شهرستان عباس‌آباد تقدیم کرد.

 رنگرز میهمان ویژه کمیته ملی المپیک

نشست تخصصی کمیسیون رسانه‌های کمیته ملی المپیک با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دبیران گروه ورزش خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌های ورزشی، رسانه‌ملی و دکتر حسن رنگرز بعنوان میهمان ویژه برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش مازندران و مستعدین کسب سهمیه المپیک، خواستار حمایت همه جانبه کمیته ملی المپیک و کمیسیون رسانه‌ای شد.

وی همچنین از رئیس کمیته المپیک، برای بررسی وضعیت آمادگی المپین‌ها و قهرمانان، تجهیز پایگاه ورزش قهرمانی و بازدید میدانی از زیرساخت‌های ورزشی موجود در استان مازندران به طور رسمی دعوت به‌عمل آورد.

رتبه دوم اداره کل ورزش و جوانان مازندران در آموزش

وزارت ورزش و جوانان با اعلام نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص آموزش ادارات‌کل ورزش و جوانان سراسر کشور در سال ۹۸، استان مازندران را حائز رتبه برتر و جایگاه دوم استان‌های گروه یک معرفی کرد و از اهتمام این اداره کل در امر آموزش، تقدیر کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول