اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کارگروه ویژه بانوان کرمان آغاز به‌کار کرد

در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) کارگروه ویژه بانوان کرمان آغاز به‌کار کرد.

کارگروه ویژه بانوان کرمان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عصر امروز و در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) کارگروه ویژه بانوان کرمان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی آغاز به‌کار کرد.

مدیر بخش خواهران دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آیین اظهار داشت: سال 98 امام جمعه کرمان ماموریتی را به جمعی از بانوان کرمان دادند مبنی بر اینکه ساز و کاری را برای حضور جدی، مستمر، ضابطه‌مند و راهگشا برای ورود جدی به حوزه زنان ترسیم کنند.

فاطمه شفیعی تشریح کرد: الگو و مدل خاصی را نداشتیم بنابراین مسائل مرتبط با حوزه زنان را شناسایی کردیم و عملکردها در این حوزه را دیدیم و درباره آن گفت‌و‌گو  کردیم و مدل‌های موجود را هم مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه پرسش‌هایی چون مادرمسئله ما در حوزه زنان چیست؟ چرا جمعیت بانوان به کنش نمی‌رسند؟ راه ارتباط نماینده ولی‌فقیه با بانوان چیست؟ و مکانسیم مناسب برای پرداختن به مسائل زنان و جامعه چیست؟ مطرح بود، تصریح کرد: ما برای پاسخ به این پرسش‌ها به مدلی رسیدیم که حاصل همکاری و هم‌اندیشی جمعی است و تشکیل کارگروه ویژه بانوان نیز از دستاوردهای این مدل است.

شفیعی از تشکیل 7 کمیسیون در کارگروه ویژه بانوان کرمان خبر داد و ابراز داشت: شورای مرکزی بالاترین رکن کارگروه ویژه بانوان کرمان است و 9 عضو دارد و شورای مشورتی هم دارای هشت عضو است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه همه خانم‌های استان کرمان مخاطب ما باشند، آنها را در 30 صنف تقسیم‌بندی کردیم و 10 صنف به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند.

مدیر بخش خواهران دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: هفت محور اصلی برای فعالیت کارگروه ویژه بانوان کرمان در نظر گرفته شده است که از مهمترین آنها می‌توان به آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی، رسانه و فضای مجازی، سلامت و نشاط اشاره کرد.

شفیعی یادآور شد: عزم و اراد جدی زنان و شئونات نماینده‌ولی فقیه پشتوانه و ضمانت کار کارگروه ویژه بانوان کرمان است و به وجود قرارگاه فرهنگی برای پشتیبانی مالی و تدارکاتی نیاز داریم.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول