اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توضیحات «جباراف» در مورد انتصابات جدید در قرقیزستان

رئیس جمهور قرقیزستان در مورد ساختار جدید دولت و لیست پیشنهادی نخست وزیر، توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات «جباراف» در مورد انتصابات جدید در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مورد ساختار جدید دولت و لیست پیشنهادی نخست وزیر «الغ بیک معروف اف» اظهار نظر کرد.

 وی خطاب به ملت قرقیز گفت: قرقیزستانیهای عزیز؛ ما به منظور بهبود وضعیت کشور و بهبود سیستم مدیریت عمومی و جلوگیری از سرقت خزانه نهادهای غیر ضروری را از ساختار دولت حذف می‌کنیم و در واقع انقلابی در این رابطه ایجاد کردیم و این بدان معنا نیست که باید تا ابد در این پست باقی بمانیم.

ثانیا، از دیدگاه سیاست‌های پرسنلی، باید ایده‌های قدیمی و نظام و ساختار روسای جمهور پیشین را کنار بگذاریم زیرا اگر این راه را ادامه دهیم نمی‌توانیم متخصصان و افراد شایسته‌ای را در کشور خود پیدا کنیم. 

ثالثاً، من می‌خواهم به کسانی که از این یا از آن نامزد و تصدی پست وزارتخانه انتقاد می‌کنند، پاسخ دهم و بگویم که او با جباراف سر دشمنی دارد و در دستگیری وی سهیم است. اکنون زمان خصومت یا ارتباط با یکدیگر نیست. آنچه را که قبلاً به خاطر مردم و به خاطر دولت آینده اتفاق افتاده فراموش کنید. صبور باشیم.

 ما مانند گذشته افراد را به خاطر آشنایی با آنان انتخاب نمی‌کنیم، بلکه متخصصانی این صنایع و حرف را معرفی می‌کنیم. همه ما باید کار خود را انجام بدهیم. اگر کسی که عادت به سرقت از دولت کرده و به کار خود ادامه دهد، قطعا دستگیر می‌شود.  

و اما چهارم و از همه مهمتر، 48 وزارتخانه، کمیته، آژانس و سایر ادارات امروز فعالیت می‌کنند. برای 30 سال این اتفاق افتاده است و این روند ادامه داشته است که اگر کسی موقعیتی پیدا نکند، بلافاصله یک وزارتخانه ایجاد می‌کند و با صرف میلیاردها دلار از بیت المال، در حالی که هیچ سودی برای مردم ندارد، با تمام گستردگی آن افتتاح می‌شود.

همانطور که در لیست می‌بینید، ما همه موارد غیرضروری را کاهش داده‌ایم ، فقط 12 وزارتخانه باقی مانده است. این سیستم به تنهایی باعث صرفه جویی 2 میلیاردی خواهد شد. ما ضرب المثل معروف "هفت بار اندازه گیری می‌کنیم و یک بار برش می‌زنیم" را اساس کار خودمان قرار داده‌ایم. منافع 6.5 میلیون نفر را به خاطر منافع یک نفر زیر پا نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول