اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک تجهیزاتی آمریکا به وزارت بهداشت تاجیکستان

آمریکا جهت مقابله با شیوع کرونا به وزارت بهداشت تاجیکستان تجهیزات پزشکی اهدا کرد.

کمک تجهیزاتی آمریکا به وزارت بهداشت تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی به ارزش 310 هزار و 964 دلار به وزارت بهداشت تاجیکستان اهدا کرد.

تجهیزات اهدایی، شامل دستگاه‌های آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR )، واکنش‌گرهای نابی برای تشخیص کرونا، پلاستیک آزمایشگاهی و تجهیزات حفاظت شخصی هستند که به تقویت توانایی تشخیص آزمایشگاه‌ها کمک می‌کنند و همچنین پرسنل آزمایشگاه‌ها نه تنها برای مبارزه با این ویروس بلکه در فعالیت روزمره تشخیص سایر عفونت‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند.

بنابر گزارش سفارت آمریکا تحویل تجهیزات فوق توسط مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری (CDC) در چارچوب پروژه این سازمان در تاجیکستان که هدف از آن کمک به این کشور برای مقابله با کرونا است، انجام گرفته است.

در چارچوب این پروژه مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکایی از طریق سازمان‌های شریک هم‌اکنون به 643 کارمند حوزه بهداشتی در شهرهای «دوشنبه» و «خجند» روش‌های اصلی کنترل عفونت آموزش داده‌اند و به وزارت بهداشت در تهیه دستور العمل‌های کنترل عفونت و به 18 مرکز بهداشتی در سه شهر برای ارزیابی و شناسایی موانع مقابله موثر با کرونا کمک کرده‌اند.

همچنین 27 کارمند آزمایشگاه‌ها در سه شهر این کشور روش تشخیص ویروس کرونا با استفاده از رونویسی معکوس واکنش زنجیره‌ای پلیمراز آموزش دیدند.

گفته می‌شود که مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکایی و شرکای آن همچنان به دولت تاجیکستان برای بهبود اقدامات کنترل عفونت در موسسات بهداشتی این کشور، کمک خواهند کرد.

به طور کلی «سی دی سی» 1.6 میلیون دلار برای حمایت از تاجیکستان در مبارزه با اپیدمی کووید 19 اختصاص داده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول